Zašto trebate dizati utege?

zena-vjezbanje-fitness-uteg

Kako biste doista bili u dobroj formi, važno je koristiti bučice, utege i sprave s utezima dok izvodite druge kardiovaskularne vježbe poput trčanja, vožnje bicikla ili hodanja.

UtegNo, većina nas i dalje skromno koristi utege u teretani, prepuštajući ih ipak muškom spolu. Naposljetku, nisu li nas filmovi poučili kako je bit dizanja utega zadovoljna taština, i gledanje u ogledalo?

Trening snage može oblikovati mišiće i pomoći vam u izgradnji boljeg tijela. Udruga American College of Sports Medicine preporučuje ovakve vježbe ženama, jer olakšavaju obavljanje svakodnevnih aktivnosti. Naši životi su zahtjevni, snažna žena je sposobnija podići teži teret, namirnice iz trgovine i dijete, od one koja nema snage u mišićima. Trebate još ohrabrenja?  Evo nekoliko dobrih razloga zašto trebate probati vježbe snage:

  • Izgubit ćete kilograme. Studije pokazuju kako žene koje su dizale utege dva do tri puta tjedno, tijekom dva mjeseca, dobile oko kilogram mišića, a izgubile gotovo dva kilograma masnoće. Mišići koji nisu opterećeni masnim tkivom bolje djeluju na metabolizam, te možete sagorjeti 50 kalorija više za svakih novih pola kilograma mišića. I bez brige, žene, općenito govoreći, ne postanu mišićave kao muškarci. Jednostavno nemaju dovoljno testosterona.  
  • Bit ćete bolji sportaš. Možda se ne smatrate atletskom osobom, no dizanjem utega pojačat ćete svoje sposobnosti u bilo kojem sportu za koji se odlučite – od opuštajuće igre tenisa do vožnje biciklom s obitelji. Manje ćete se umarati i smanjit ćete rizik od ozljeda.
  • ČučanjNestat će bol u leđima i bol uzrokovana artritisom. Mišići nisu jedini dio tijela kojemu koristi dizanje utega. Ovakvim vježbama jačate i vezivno tkivo, a zglobovi se stabiliziraju. Ako radite na mišićima donjeg dijela leđa, znatno ćete smanjiti probleme u ovom području.
  • Bolje ćete se nositi s depresijom. Prema studiji sveučilišta Harvard dizanje utega za deset tjedana učinkovito uklanja simptome depresije, čak bolje nego terapija i razgovori sa stručnjakom. Žene koje treniraju, općenito se osjećaju sigurnijima i sposobnijima nego prije.  

D.Š.

 Prati nas na Viber Public Chatu!