Svi nestrpljivi mogu dobiti uvid u operu “Ivica i Marica” u nedjelju, 20. listopada u foyeru HNK, s početkom u 11 sati.
Premijera opere-bajke “Ivica i Marica” njemačkog skladatelja Engelberta Humperdincka bit će izvedena u Hrvatskom narodnom kazalištu u petak, 25. listopada u 19:30 sati pod ravnanjem Saše Britvića i u režiji Ivana Lea Leme.
Premijerne uloge pjevat će Helena Lucić Šego (Ivica), Marija Kuhar Šoša (Marica), Davor Radić (Otac), Tamara Franetović Felbinger (Majka), Ivanka Boljkovac (Vještica) i dr.
Svi nestrpljivi mogu dobiti uvid u operu “Ivica i Marica” u nedjelju, 20. listopada u foyeru HNK, kada će ju maestro Saša Britvić, redatelj Ivan Leo Lemo i scenografkinja Vesna Režić predstaviti u 11 sati, a protagonisti će izvesti pjevane ulomke opere. Ulaz je slobodan.
O operi-bajci “Ivia i Marica”
Bajkovita igra u tri slike (kako ju je nazvao autor) “Ivica i Marica” Engelberta Humperdincka nedvojbeno je jedno od najneobičnijih glazbenih djela s kraja 19. stoljeća. I ne samo zato što je Humperdinck posegnuo za jednom od najpoznatijih dječjih priča (koja u konačnici zapravo i nije postala tipičnom dječjom operom), nego i stoga što se djelo u nekim scenskim izvedbama, osobito u novije vrijeme, prometnulo u vrlo slobodna uprizorenja suprotna autorovoj nakani.
U osnovi, bajka “Ivica i Marica” priča je o hrani. Od ubojstva zbog recepta do Hanslickove marcipanske djece put ove bajke i sve njegove postaje (inačice) vode prema potrebi za hranom koja nedostaje, u bajci jednako kao i mnogima u stvarnome životu. U operi je taj motiv fiksiran na glad naslovnih junaka, proliveno mlijeko i ljutnju Majke u prvome činu te u trećem zbunjujuće, ali halapljivo kušanje vještičje kuće od medenjaka. Dakako, odnosi se to i na kanibalizam Vještice koja želi zatočenog dječaka udebljati toliko da bi ga mogla, kao i prethodno uhvaćenu djecu, pojesti. Jedan od opernih sadržaja kaže da se Vještica, nakon što su je na prijevaru Ivica i Marica gurnuli u peć, pretvorila u – medenjak! Mješavina slatkog i gorkog, kolača i u konačnici ubojstva (a njime je i počela priča u 17. stoljeću) i eto bajke vrlo ambivalentnih motiva koje će, najčešće umilna Humperdinckova glazba ipak zasladiti.
Ordinacija.hr