8 jednostavnih tehnika koje će vam pomoći da se smirite nakon potresa

potres

Na žalost, već smo ove godine doživjeli nekoliko potresa, ali to ne znači da iskustvo postaje išta lakše.

Neki ljudi mogu ostati mirni bez obzira na sve, dok će ipak većina nas ipak imati emotivnih posljedica.

1. Morate razumjeti situaciju

Stručnjaci se slažu kako je važni razumjeti zašto su potresi toliko stresan događaj. Za razliku od poplava ili nekih vremenskih nepogoda, prije potresa ne dolazi nikakvo upozorenje. Kako se radi o vrlo nepredvidivoj pojavi, javlja se osjećaj potpunog gubitka kontrole, a upravo je to glavni razlog zašto ste u šoku.

2. Pripremite se na novi potres

Na žalost rijetko se radi o izoliranom događaju, pa možete osjetiti dodatan stres jer si ne možete reći da je sve iza vas. Pametno bi bilo da se pripremite na mogućnost ponavljanja potresa, a upravo tako ćemo se bolje psihički pripremiti na ono što može doći i dobro razmisliti kako se zaštiti u tom trenutku. Prihvatiti situaciju, koliko to god čudno zvučalo, ustvari će nam pomoći da kontroliramo situaciju.

3. Imate pravo na odmor od svega

Ako morate prestati s radom, prestanite. Možda dajete sve od sebe kako biste se umirili, ali ne morate raditi ništa ako ne možete. Ne morate u školu ili na posao, čak i ako se smatra sigurnim. Svi se sa stresnim situacijama nose različito i to je u redu.

Nekoliko je stvari koje možete učiniti prije potresa kako biste se zaštitili!

4. Procijenite svoje emocije

Kada se dogodi jak potres i svjesni ste svih posljedica koje nose, ali vi ste dobro i na sigurno, prirodno je da osjetite nalet sreće. Vaše će misli biti usmjerene na one koji su imali manje sreće.

Kako god se osjećali morate znati da je to normalno i ako ste uzrujani, osvijestite da nije sramotno osjećati strah. Strah, anksioznost, tuga – sve su to osjećaji koji se normalno javljaju nakon ovako stresnih događanja.

5. Pružite podršku drugima

Puno je žrtava potresa koji nemaju potrebnu pomoć nakon traume pa je moguće da će se PTSP razviti naknadno. U trenutcima krize, pružite pomoć onima koji ju najviše trebaju, a najbolji je oblik pomoći biti u blizini osobe koja je pod jakim dojmom događaja.

6. Razgovarajte s djecom

Normalno je da djeca imaju jaku emocionalnu reakciju na događaje poput potresa, a jednako je normalno da će djeca učiti iz reakcija roditelja i reagirati na ono što vide u medijima te na osnovu toga stvarati mehanizme obrane i suočavanja s traumama.
Dobro je ograničiti pristup medijima i pažljivo pred njima birati riječi. Važno je dozvoliti im da govore o svojim emocijama, ali i ponavljati rutine koje će osigurati sigurnost i povratak u normalu.

Ovih 5 stvari nemojte raditi kad se nađete u situaciji opasnoj po život

7. Postavite prioritete

Ako je ikako moguće ne zanemarujte rutinu koju ima vaša obitelj, posebno kada su u pitanju obroci jer ćete tako stvoriti osjećaj sigurnosti i stabilnosti. Ako ne morate, ne napuštajte mjesto boravka jer će to samo povećati razinu stresa.

8. Tražite pomoć

Ako vas strah i ostale negativne emocije ne napuštaju, ne budite hrabri već potražite pomoć osobe kojoj vjerujete.

A. A.

Foto: Borna Filić/PIXSELL

 Prati nas na Viber Public Chatu!