Novi trend, poznatiji kao “tiho odustajanje” navodi zaposlenike da obave što manje posla…
Dati otkaz na poslu znači ispuniti brojne uvijete, ali ovaj novi fenomen poprima status zvijezde. “Tiho odustajanje” bi se pojasnilo kao ulaganje minimalanog truda i energije na poslu, gdje obavljate samo ono što se od vas traži bez da se šefu govori o nezadovoljstvu na poslu. Kako se radi o temi o kojoj se zadnje vrijeme puno diskutira na društvenim mrežama, evo što stručnjaci kažu u ovom fenomenu, koliko je štetan za zdravlje.
Tiho odustajanje od posla i zdravlje
Psiholog Lee Chambers kaže kako se ustvari radi o mehanizmu nošenja sa situacijom koja se koristi kada dođe do kroničnog opterećenja radom. “Može se manifestirati kada se rad ne cijeni i radnik se otuđuje od svoje uloge na poslu”, dodaje te pojašnjava kako može biti i dobrodošla navika, posebno ako se radi o postavljanju granica, a ta je navika i dobra zaštitila od sagorijevanja na poslu.
Tania Taylor,psihoterapeut se slaže te dodaje kako se tako i postavljaju granice između poslovnog i privatnog života. Uz to može pružiti više vremena za razne aktivnosti van posla koje će vas osvježiti, a upravo je društvo prijatelja i obitelji važan sastojak dobrog mentalnog zdravlja. Uz to navodi kako se može i povećati produktivnost i motivacija za posao.
Koje su loše strane “tihog odustajanja”
Ovaj potez ne dolazi bez rizika pa postoji šansa da će vaši kolege primijetiti da dajete svoj minimum što vas može ugroziti. Isto tako može doći do dvojakih osjećaja oko osobnog ispunjenja. Može doći do osjećaja da niste dio grupe, da vaš posao nema smisla i da gubite motivaciju. Studije pokazuju da slabija uključenost u posao može voditi i do depresije kod zaposlenika. Tako naprimjer ako ste od onih koji uživaju u napretku i u predanom radu, ovaj način odustajanja možda i nije za vas.
Ako se želite osjećati bolje, sretnije i zadovoljnije, usvojite ovu jednostavnu naviku
Kako tiho odustati – na pravi način
Ako mislite da želite isprobati ovaj trend, prvo razmislite o dobrobitima i lošim stranama. Savjet je da si postavite neka teška pitanja, poput onog koliko će to utjecati na vašu karijeru, koliko ćete biti ispunjeni kada od sebe dajete najmanje što možete. Druga stvar je naučiti kako postavite granice i kako naučiti izgovoriti riječ s kojom se toliko svi borimo na poslu: Ne.
“Nakon određenog perioda nepostavljanja granica na poslu, može biti vrlo teško naučiti kako se postaviti”, navodi Taylor. Razgovor s poslodavcem oko vašeg radnog vremena i zadataka isto može biti koristan, a savjet je iskreno objasniti sve negativne aspekte na vašu obitelj i vaš život tog prekovremenog rada. Ako se ne osjećate ispunjeno na poslu, možete isprobati još jedan trend a to je da sami pokušate svoju ulogu na poslu prilagoditi onome što je vama najvažnije. Na primjer, ako dostavljate pakete, možete i stvarati odnose s ljudima kojima ih dostavljate i tako će se povećati vaše zadovoljstvo na poslu.
Plakanje na poslu više nije tabu – što napraviti ako vam krenu suze?
Je li ovo pametan način za čuvanje mentalnog zdravlja, još se raspravlja, ali barem znamo da i ta opcija postoji.
Foto: Shutterstock