Što čitaju žene u "najboljim godinama"? - Ordinacija.hr
Psiha

Psiha

Što čitaju žene u “najboljim godinama”?

Ženska posla nisu časopis koji se samo prelista, već časopis za čitanje koji redovito sačuvate. U njima nema tračeva, horoskopa, anoreksičnih manekenki i podcjenjujućih tekstova, ali možete pročitati duhovite kolumne, zabavne intervjue, strane reportaže i priloge namijenjene urbanim, znatiželjnim i pustolovnim ženama.

Ženska posla su uistinu jedinstvena u
usporedbi s postojećim ženskim časopisima, jer u moru stereotipnih i mainstream pojava odskaču sadržajem,
kvalitetom ali i uspjehom, nasuprot predrasudi da u nas za takav časopis nema
publike. Ženska posla nam je predstavila glavna urednica Nataša Ozmec, koja je uz izvršnu urednicu Lanu Milčec, najzaslužnija za dosadašnji uspjeh te budući potencijal ovog “časopisa za žene u najboljim godinama”.

Nataša Ozmec, glavna urednica

Kako su nastala Ženska posla i tko su danas vaše čitateljice?

Cilj nam je bio stvoriti časopis koje će žene rado čitati, prepoznati kao “svoj”. Željele smo im ponuditi pametan sadržaj, tekstove koji ih neće
podcjenjivati, nego naprotiv informirati, educirati i nadahnuti na
istraživanje, učenje, razmišljanje pa i na promjene u vlastitom životu. Svoju
čitateljicu zamislile smo kao jednu od nas, doslovno. Ženu koja zna što hoće i
zna da to može i postići, ženu koja želi biti informirana i sama odlučiti što
će odabrati, ali i ženu koja se voli nasmijati, sebi i svijetu oko sebe, koja
voli zabavu, lijepe – i uvijek kvalitetne – stvari, počevši od šminke i
kozmetike, preko hrane, putovanja i usluga, do knjige i izložbe na koju će
otići. Naravno da sve to podrazumijeva i određenu zrelost, pa su naše
čitateljice uglavnom starije od 30-35 godina. U podnaslovu osim toga stoji da
smo Časopis za žene u najboljim godinama –  sve žene koje se tako osjećaju naše su
idealne čitateljice – jer su to žene koje za sebe žele najbolje, ali i daju
najbolje od sebe.

Koja su vam životna i profesionalna
iskustva dala temelj za ovo što sada radite i veže li vas neka posebna priča, prijateljstvo, zajedničko poduzetništvo i slično?

Kolegica
Lana Milčec koja je urednica rubrike Ljepota i izvršna urednica došla je
iz časopisa Mama i beba u kojem je sjajno radila i donijela je veliko
iskustvo, entuzijazam, puno svježine i neodoljivi osobni šarm časopisu.
Poznajemo se već nekoliko godina preko zajedničke prijateljice i sadašnje
direktorice uredništva Adriane Kramarić, no tek otkako nas je spojila i
u časopisu nam ukazala povjerenje direktorica Sanja Sanina Rešić-Herak,
otkako dijelimo ured i posao postale smo prave prijateljice. Došla sam iz
srodne, ali druge branše, bila sam urednica u nakladničkoj kući Planetopija, i Ženska
posla
su mi prvo iskustvo u časopisu tako da mi je Lanina pomoć, posebno u
početku bila neprocjenjiva. Lana je trenutno na porodiljskom zahvaljujući
prekrasnom malom Maksu, ali mogu vam samo reći da jedva čekam da se vrati!

Naše čitateljice su “u najboljim godinama” za sve: rad na sebi,
uživanje i zabavu!

Svaki vaš broj nosi i
jedna uspješna žena, uglavnom s područja kulture, poput Rujane Jeger ili Julijane Matanović. Poručujete li nešto čitateljicama tim tematskim odabirom?

U travnju je na naslovnici bila Mirela Holy,
tadašnja ministrica zaštite okoliša, a na novogodišnjem dvobroju je Sandra
Mihelčić
, poduzetnica u sasvim nesvakidašnjoj ulozi. No, naslovnica nije
naš časopis. Upravo zato i više nemamo na naslovnici nužno ženu s kojom radimo
glavni intervju. Naslovnica je nešto što će vas možda privući da pogledate
časopis, ali kupit ćete ga zbog njegovog sadržaja. Uglavnom biramo žene – i
muškarce, jer uvijek imamo i muški intervju – za koje mislimo da imaju što za
reći, da nas mogu nečemu naučiti, podijeliti s nama vrijedno iskustvo. Biramo
pametne žene, snažne, uspješne, lijepe, one koje nas nadahnjuju i kojima se
divimo, tako u ovom broju možete pročitati veliki intervju s divnom Marijom
Braut
opremljen između ostalog i njezinim manje objavljivanim
fotografijama, a u editorijalu je čak šest uspješnih žena, od umjetnica do
menadžerica. Mislim da je u Hrvatskoj puno divnih pametnih žena i da još dugo
nećemo imati problema s intervjuima.

Kako biste analizirali
ponudu takozvanih “ženskih časopisa” na hrvatskom tržištu?

Kad
nas pitaju tko nam je konkurencija, ja iskreno odgovaram: nitko. I pritom uopće
ne smatram da na tržištu nema kvalitetnih časopisa, dapače. No, ženski se
časopisi koji su trenutno na tržištu ili više bave modom ili su tjednici ili tromjesečni, ili su pak više lifestyle
nego ženski… Naš časopis na neki način objedinjava sve to. Ako želite čitati
i znati više o uređenju doma ili o hrani, o putovanjima itd. uzet ćete
specijalizirani časopis – to i sama činim. Najčešće kupujem National
Geographic
ili dnevne novine, no najradije čitam Ženska posla (smijeh).
Cijenimo i želimo imati dobru konkurenciju jer smatram da nas to potiče da se
više trudimo i budemo još bolje.

novi broj časopisa Ženska posla u prodaji od 5. prosincaPlanirate li mijenjati dinamiku izlaženja
magazina ili ste zadovoljne mjesečnikom?

Zasad
smo zadovoljne dinamikom izlaženja, iako nam čitateljice kažu da često ne
stignu sve pročitati u mjesec dana (smijeh)! No, zato
smo se odlučile na ljetni i novogodišnji dvobroj koji su uvijek deblji, na više
strana, s još malo više teksta – ljeti obično uzmemo štivo za cijeli godišnji,
a zimi volimo pronaći inspiraciju prije Božića i za doček Nove, ali se u
siječnju volimo ušuškati na toplom i biti kod kuće, čitati uz čaj i kolačiće – pravo vrijeme za dobar časopis! Zato u ovom dvobroju donosimo obilje mode i
ljepote, ali još više sjajnih tekstova, od kojih bi svakako istaknula novi
mega-popularan antiljubić (prvi smo objavili u ljetnom dvobroju) Rosie
Kugli
, naše kolumnistice na portalu Ženska posla koja je pravi hit!
Iako su troškovi tiskanog časopisa veliki, voljele bismo zadržati dinamiku
izlaženja jednom mjesečno jer želimo biti i aktualne, a imamo obilje
zanimljivih tema o kojima ćemo pisati.

Imate li neke međunarodne uzore među časopisima?

Neki
neslužbeni uzor kojim smo se vodile kada smo slagale koncepciju časopisa bio
nam je Marie Claire – on je dovoljno “ženstven”, obiluje dobrim
intervjuima i temama, ima krasne editorijale, donosi često emotivne i važne
reportaže i priče o zanimljivim i pametnim, sposobnim ženama koje nisu toliko
javno istaknute, ali nadahnjuju životnom pričom i radom. No, nismo zaboravile
ni domaću tradiciju, neprežaljeni Svijet i Start, a meni je
osobno uvijek bio drag i Izbor čije stare brojeve još uvijek čuvam.
Ideja je bila uzeti najbolje i najprimjerenije ženi u Hrvatskoj danas.

Mislite li da su Ženska posla zanimljiva samo
“emancipiranim” ženama?

Nema uvjeta za naše čitateljice! Vjerojatno
ste primijetili da su svi naši tekstovi, čak i oni o stručnim temema,
pisani tečno i razumljivo tako da budu svima pristupačni. Nama je važno da
komuniciramo s našim čitateljicama, da im damo kvalitetan sadržaj i da im iz
broja u broj nudimo sve više i bolje. Želimo da naše čitateljice budu
emancipirane i osviještene, naravno, zbog njih, a ako budu još malo više
emancipirane i osviještene zahvaljujući našem časopisu, tim bolje! Nije nam
cilj da same izgledamo “savršene”, mislim da je to pitanje zrelosti i iskustva.
To čak nema ni toliko veze s godinama, netko vrlo mlad možda je prošao tešku
životnu školu, ali činjenica je da se iskustvo stječe s godinama. I upravo zato
kažemo da su naše čitateljice “u najboljim godinama” za sve: rad na sebi,
uživanje i zabavu!

Branimira Mrak

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo