Novosti

Kuhana riba zdravija od pržene

Ako ribu pečete ili kuhate dobit ćete više, za srce nužnih, omega-3 masnih kiselina, nego ako ribu jedete prženu, sušenu ili usoljenu.

Pokazalo je to novo havajsko istraživanje, koje
je također otkrilo da dodatak soja umaka (niske slanosti) ili tofua, pozitivno djeluje na zdravlje ženske populacije.

Istraživači su proučavali izvor, količinu i učestalost konzumiranja omega-3
masnih kiselina kod 82,243 muškaraca i 103,884 žena. Ispitanici su pripadali svim rasnim skupinama, bili su stari od 45 do 75 godina i
nisu imali povijest srčanih bolesti.

Tijekom prosječno 11,9 godina, među ispitanicima je zabilježeno 4,516 smrti povezanih sa
srčanim oboljenjima.

Muškarci koji su konzumirali najviše omega-3 masnih kiselina (oko 3.3 grama dnevno) imali
su 23 posto manje šanse od srčanog udara nego muškarci koji su dnevno jeli 0.8 grama. No, veza između omega-3 masnih kiselina i smanjenog rizika od srčanog udara nije
bila toliko jaka kod ženske populacije, naznačili su autori studije.

Ordinacija.hr

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo