Novosti

Zabrinjavajući rezultati zdravlja zubi u dvanaestogodišnjaka

Istraživanje oralnog zdravlja proveli su Orbit i Hrvatska komora dentalne medicine u sklopu kampanje “Žvači, jer to promjenu znači”

Epidemiološko istraživanje robne marke Orbit i Hrvatske komore dentalne medicine (HKDM) pokazalo je da KEP indeks, koji podrazumijeva kombinaciju karijesa, izvađenih te popravljenih zubi, u hrvatskih dvanaestogodišnjaka iznosi 4,51, što je najlošiji rezultat u odnosu na ostale europske zemlje.

Istraživanje je provedeno u sklopu zdravstveno-edukativne kampanje pod nazivom “Žvači, jer to promjenu znači”, te je obuhvatilo 1 951 ispitanika u devet gradova, kroz sedam županija po metodi koju je propisala Svjetska zdravstvena organizacija (WHO), a usvojila Svjetska dentalna federacija. 

Darja Šušteršič, direktorica tržišta kompanije Wrigley, istaknula je kako se kroz kampanju želi doprinijeti unaprjeđenju i zaštiti oralnog zdravlja djece, s posebnim naglaskom na dvanaestogodišnjake. Nadodala je kako su rezultati dobiveni ovim istraživanjem potaknuli da kampanja i iduće godine djeluje i to u još većem obujmu s naglaskom na ruralna područjima.  

Izrazito nam je drago što je naše napore prepoznao i pozdravio mag. Željko Rotim dr.med.dent., ispred Nacionalnog savjeta za dentalnu medicinu Ministarstva zdravlja s kojim u 2016. godini namjeravamo udružiti napore i partnerski raditi na unaprjeđenju oralnog zdravlja djece – istaknula je Šušterić. 

Član tima koji je provodio istraživanje, dr. med. dent. Dražen Novak istakuno je kako su svi rezultati zabrinjavajući, ne samo oni 12-godišnjaka. 

Ono što bismo posebno istaknuli su utvrđene razlike KEP indeksa između ruralnog i urbanog stanovništva koje su pokazale nedovoljno razvijenu svijest o oralnom zdravlju kod stanovništva na ruralnim područjima. Isto tako, provedenim istraživanjem obuhvaćena je i populacija koja nije evidentirana u kartonima Domova zdravlja, odnosno dio populacije koja nije izabrala svog doktora dentalne medicine – nadodao je Novak. 

U svrhu provođenja ove kampanje tvrtka Wrigley je za svaki prodani paketić guma za žvakanje Orbit tijekom svibnja i lipnja 2015. godine donirala pet lipa za zdravlje dječjih zubi te tako prikupila ukupno 250 tisuća kuna za njezino provođenje. Kampanja je obuhvatila edukaciju i dentalne preglede po odabranim osnovnim školama u Hrvatskoj kao i provedeno istraživanje oralnog zdravlja.

Rezultati provedenog istraživanja pokazali su nam da je stanje oralnog zdravlja u Hrvatskoj, ne samo među dvanaestogodišnjacima, već svim dobnim skupinama zabrinjavajuće i da u koordinaciji s drugim dionicima uključenim na ovu tematiku poduzmemo prave korake kako bi utjecali na promjenu i unaprjeđenje postojeće situacije. –  istaknuo je dr. med. dent. Neven Vidaković u ime HKDM-e.

Provjerite držite li se sedam pravila za zdravlje zubi te koliko su Vaši zubi zapravo zdravi

Foto: Shutterstock

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo