Nutricionistica otkrila koji kruh kupuje za zdravlje crijeva i dodatnu dozu energije

kruh

Je li i vama teško od tolike ponude odabrati najbolji i najzdraviji kruh?

Ako je vaše pitanje što odabrati, evo što savjetuje nutricionist – koji je to kruh najzdraviji i koji vas neće uspavati nego ponuditi energije te čuvati zdravlje crijeva.

Koju to vrstu kruha preporučuje nutricionist?

Prema nutricionistici Desiree Nielsen, to je kruh koji se priprema od brašna od proklijalih klica. "Nudi pregršt nutrijenata, puno više od ostalih pekarskih proizvoda koje možete pronaći u trgovinama. Osobno volim kruh koji sadrži 100 posto takvog brašna jer nudi pregršt proteina i vlakana kako koji će držati šećer u krvi pod kontrolom, ali vam pružiti i puno energije. 

Koje su to dobrobiti kruha od proklijalih klica?

Zbog čega je ovakav kruh najzdraviji da ga preporučuje nutricionistica? Pa Nielsen ima puno za reći na tu temu, a za početak ističe kako je takav kruh pripremljen o brašna koje se dobiva gnječenjem klica, što nudi visoke razine vlakana i proteina jer će klice zadržati sva svoja svojstva. I naravno s zvinamo da su vlakna iznimno važna za zdravu probavu jer će balansirati crijevnu mikrobiotu. 

Štiti srce, usporava starenje, budi seksualnu želju... 10 zdravstvenih dobrobiti moringe

Što je važnije, takav kruh je bogat posebnom vrstom vlakana koji sadrže komponentu koja se naziva arabinoksilan – što je ustvari superzvijezda zdravlja probave. 

“Cjelovite žitarice sadrže te komponente za koje sva istraživanja potvrđuju da posljedično dolazi do proizvodnje kratkih lanaca masnih kiselina u mikrobioti, a to je povezano sa zdravljem, ali i prevencijom upalnih procesa", navodi Nielsen. 

“Proklijale klice isto tako pojačavaju iskorištavanje nutritivnih sastojaka u organizmu. Klijanje – u kojem dolazi do pohranjivanja ugljikohidrata i proteina u zrnu, može pomoći kod probave jer ne sadrži škrob i gluten. Klijanjem se otpuštaju minerali poput željeza i kalcija u pšenici, a tako se poboljšava bioraspoloživost a može i povećati količinu određenih vitamina i antioksidanta te folata, navodi nutricionistica. 

Koja je razlika između ovog kruha i ostalih vrsti? 

Nielsen pojašnjava kako je najveća razlika u tipu brašna se svodi na način proizvodnje. Zrno pšenice ima tri glavne komponente: vanjski sloj zrna pun vlaknima, b vitaminima i mineralima, tu je prostor za pohranjivanje koji sadrži škrob i proteine te unutarnja komore koja sadrži masnoće, vlakna i nutrijente te vitamine. 

Bijeli kruh je napravljen od brašna kojemu je vanjski sloj i unutarnja komora odstranjena, što znači da nema vlakana i vrlo malo vitamina i minerala. Upravo zato Nielsen kaže kako bijeli kruh koji nam je dostupan često je obogaćen nutrijentima tijekom procesa obrade kako bi se poboljšao sadržaj nutrijenata. Ukratko cjelovite žitarice sadrže više vlakana, vitamina i minerala od rafiniranog zrna. Ipak proces pretvaranja zrna u brašno.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!