Ako primjećujete ove promjene možda su u pitanju simptomi dijabetesa, ne treba ih ignorirati

oci, naocale, vid

Neki simptomi mogu značiti da je vrijeme za posjet liječniku.

Dijabetes se nažalost javlja kod sve više ljudi, a posebno kod mladih osoba, prema pisanju Centra za prevenciju i kontrolu bolesti

"Dijagnoza dijabetesa tip 1 i tip 2 su u porastu kod mladih ljudi, od 2001. do 2017. godine broj osoba mlađih od 20 godina a koje imaju dijabetes se povećala za 45 posto, a osoba koje danas u Americi žive s dijabetesom je porastao za 95 posto", stoji na njihovim stranicama, a ovo stanje i dalje ostaje vodeći uzrok smrti prema pisanju Svjetske zdravstvene organizacije.  Stručnjaci otkrivaju koje simptome se ne smije ignorirati. 

Prečest odlazak na toalet 

Prosječna osoba mokri između četiri i sedam puta u jednom danu, međutim osobe oboljele od dijabetesa mokre češće. Dr. Minisha Sood, endokrinolog u bolnici Lenoy Hill kaže da kad dođe do porasta glukoze u tijelu, ono je se pokušava eliminirati kroz urin, pa je to razlog učestalog odlaska na toalet. 

Povećana žeđ 

"Kako kroz urin tijelo gubi glukozi a i vodu, logično je da može doći do dehidracije i povećane žeđi", pojašnjava dr. Sood. 

Mutan vid 

Promjena u razini tekućine u tijelu može dovesti do oticanja očiju i tako prouzročiti probleme s vidom, koji se muti. Oči doslovce mijenjaju svoj oblik i gube sposobnost izoštravanja predmeta." 

Koji su drugi simptomi na koje treba obratiti pažnju? 

Direktorica programa za edukaciju o dijabetesu sveučilišta Maryland, dr. Angela Ginn – Meadown navodi da to mogu biti gubitak kilograma, glad, suha koža i ponavljajuće gljivične infekcije. Neki ljudi simptoma neće imati.

Zašto dolazi do porasta broja oboljelih? 

Dr. Sood pojašnjava: "Slučajevi dijabetesa su u porastu vjerojatno radi dostupnosti visoko procesuiranih namirnica i općeg smanjenog unosa vlakana i ostale zdrave hrane diljem svijeta. Sjedilački način života je sve popularniji, a sve manje tjelesna aktivnost. To sve vodi i do porasta slučajeva pretilosti, a znamo da je ona rizičan faktor za razvoj dijabetesa te se upravo taj problem smatra najvećim krivcem."

Koje životne odluke mogu utjecati na prevenciju dijabetesa? 

Prevencija dijabetesa se bazira na zdravoj prehrani, fizičkoj aktivnosti te gubitkom viška kilograma - i nikad nije prekasno za promjene. Razmislite o ovim savjetima koje pruža Američka udruga za dijabetes, a prenosi stranica mayoclinic.org.

Načini prevencije dijabetesa:

1. Budite fizički aktivni

Uz fizičku aktivnost idu mnoge dobrobiti koje se tiču vašeg zdravlja:

• Gubitak kilograma
• Regulacija šećera u krvi
• Jačanje osjetljivosti na inzulin

Istraživanja pokazuju da i aerobne i vježbe izdržljivosti pomažu pri kontroli dijabetesa, ali ipak najbolje rezultate daje kombinacija ta dva treninga.

2. Povećajte unos vlakana

Ovo nije najteži korak, ali pročitajte što ćete ovom promjenom učiniti za svoje zdravlje:
• Smanjiti šanse za nastanak dijabetesa boljom kontrolom šećera u krvi
• Smanjiti rizik do srčanih oboljenja
• Zbog djelovanja vlakana ostati dugo siti

Namirnice koje su bogate vlaknima uključuju voće, povrće, grašak, sjemenje i orašaste plodovi.

6 promjena koje možete očekivati kad uđete u menopauzu i savjeti kako si pomoći

3. U prehranu uključite cjelovite žitarice

Iako nije posve jasno zašto, cjelovite žitarice mogu smanjiti rizik od nastanka dijabetesa 2 i pomažu pri održavanju razine šećera u krvi u zdravoj razini. Puno je dostupnih namirnica koje sadrže u sebi cjelovite žitarice poput neke vrste kruha, tjestenina.

4. Posvetite se gubitku kilograma

Ako imate višak kilograma, prevencija dijabetesa može ovisiti o njihovom gubitku. Svaki izgubljeni kilogram može utjecati na vaše zdravlje i to toliko da ćete biti iznenađeni. Sudionici jedne velike studije koji su izgubili oko 7 posto tjelesne mase uz redoviti vježbanje, smanjili su šanse za nastanak dijabetesa za skoro 60 posto!

5. Izbjegavajte brze dijete i birajte zdravu prehranu

Brze dijete će vam na početku pomoći izgubiti kilograme, ali prevencija dijabetesa se bazira na promjeni navika i stalnom biranju zdravih namirnica. Napravite plan prehrane i držite se njega bez velikih odstupanja.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!