Ako vas muči visoki tlak, kardiolog želi da se bavite ovim aktivnostima

visoki tlak

Ako ga već imate, ili ste u rizičnoj skupini, pokušajte tjelovježbom čuvati zdravlje srca.

Visoki krvni tlak je veliki rizični faktor za razvoj bolesti srca, a rijetko će se otkriti kroz simptome pa ga je potrebno povremeno provjeravati, a liječnik bi to trebao učiniti kao dio općeg pregleda zdravlja. Pretilost je jedan od uzroka nastanka visokog krvnog tlaka, a u rizičnoj su skupini i pušaći, oni koji uživaju u prevelikim količinama alkohola te osobe koje izbjegavaju tjelovježbu.

VJEŽBE KOJIMA BI SE TREBALI POSVETITI

Vježbanje je veliki dio zdravog života, a preporuka stručnjaka je otprilike 150 minuta aktivnosti u tjednu.

HODANJE

U studiji objavljenoj prošle godine otkriveno je kako jutarnje brzo hodanje u trajanju od 30 minuta djeluje na snižavanje krvnog tlaka kod starijih i pretilih ljudi. Za žene se zaključilo kako je samo stanka od sjedenja u trajanju od 3 minute, svakih 30 minuta, povećala dobrobiti jutarnjeg hodanja. Dobra je vijest da vam za hodanje ne treba specijalni program ili teretana, samo malo prirode i staza. A prema najnovijoj studiji, svaki je korak važan.  

Astma, respiratorne infekcije, infarkt... Što sve može biti uzrok boli u prsima dok vježbate?

AEROBNE VJEŽBE ZA ZDRAVLJE SRCA

Poruka je jasna: Redovito vježbanje je dobro za vaše srce. No jesu li sve jednako važne kada je u pitanju viski krvni tlak i zdravlje srca? Ne uvijek, navodi dr. Luke Laffin, kardiolog na klinici  Cleveland. Aerobne vježbe, poput brzog hodanja, trčanja ili vožnje sobnog bicikla, su najbolje vježbe za osobe koje pate od povišenog krvnog tlaka. No to ne znači da su drugi oblici tjelovježbe loši, radi se o tome da su aerobne aktivnosti najbolje za rad srca i imaju najjači efekt kada je u pitanju snižavanje krvnog tlaka.

„ Najbolja stvar koju možete učiniti za snižavanje krvnog tlaka jest uvođenje što više ovakvih treninga“, ističe dr.  Mike Farbaniec, kardiolog u bolnici Penn State Health Milton S. Hershey te dodaje da se to može odnositi i samo na brzo hodanje.

Plivanje, vožnja bicikla ili preskakanje užeta su također odlične opcije, a koju god da aktivnost ove vrste odaberete sigurno će vam pomoći da izgubite višak kilograma, normalizirati rad srca i umanjiti reakciju na stres, za kojeg svi znamo da kroz vrijeme može utjecati na porast krvnog tlaka. Liječnik ističe kako biste promjene trebali vidjeti već za nekoliko tjedana. Naglašava kako se mora znati da tijekom vježbanja može doći do povišenja tlaka uz ubrzane otkucaje srca, što je sasvim normalno. Dobrobiti vježbanja neće nestati dokle god ne preskačete rutinu.

VJEŽBE SNAGE

Bez problema možete u svoj trening ubaciti  vježbe snage, posebno u zadnja dva dana u tjednu. Ali liječnik naglašava da može doći do trenutnog porasta krvnog tlaka, što može biti opasno ako ne znate da vas on muči.   Taj porast može biti i vrlo jak, ako podižete previše teških utega.

Promjena vremena za vas znači bol u zglobovima? Ovo su 4 načina kako si pomoći, čak i zimi

Ako planirate upravo takav trening, važno je prvo dobiti dopuštenje liječnika kako biste sigurno znali da nema opasnosti. “Aerobne aktivnosti igraju veliku ulogu u kontroli krvnog tlaka“, navodi dr. Farbaniec te dodaje kako će one poboljšati rad kardiovaskularnog sustava, regulirati otkucaje srca i protok krvi i tako utjecati na snižavanje krvnog tlaka.

VIŠE OD OBIČNOG VJEŽBANJA…

Tjelovježba nije zamjena za lijekove, a ako ih morate koristiti, važno je ne prekidati terapiju, ističe dr. Farbaniec. Dok je bilo kakva vrsta aktivnosti dobrodošla, mora se kombinirati i s drugim navikama. One uključuju zdravu prehranu, izbjegavanje prevelikog unosa soli, odbacivanje cigareta i alkohola te održavanje zdrave tjelesne težine.

 

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!