Zdravlje

Zdravlje

Disbioza ili neravnoteža crijevne flore

Nove generacije dodataka prehrani koji sadrže simbiotike – smjese dobrih bakterija i prebiotika u sinergiji s obogaćenim biljnim ekstraktima i mineralima – pokazaju se korisnima u prevenciji probavnih tegoba suvremenog čovjeka.

Osim antibiotika, crijevnu floru mogu poremetiti ili uništiti i drugi lijekovi, stres i neka oboljenja, starost, tjelesni napor, izlaganje toksinima, prehrana bogata šećerom i industrijski rafiniranim ugljikohidratima te mnogi drugi čimbenici.

Promjene crijevne mikroflore uzrokovane stresnim načinom života, nepravilnom prehranom, lijekovima i čitavim nizom psihosocijalnih i fizioloških čimbenika povezuju se s nastankom probavnih bolesti, posebice bolesti upalnog ili autoimunog podrijetla.

Probiotici smanjuju nuspojave antibiotika

Antibiotici uništavaju sve bakterije u vašem probavnom sustavu, eliminirajući konkurenciju i čisteći put za štetne bakterije i brzorastuće gljivice, koje onda popune nastalu prazninu. Uzimanje “dobrih bakterija” tijekom liječenja antibioticima može pomoći uspostaviti ponovnu ravnotežu te usporiti rast gljivice Candide ispunjavanjem probavnog sustava korisnim bakterijama. Budući da probiotici održavaju ravnotežu u crijevima, oni također smanjuju nuspojave antibiotika. Studija objavljena 2008. godine u časopisu Journal of Clinical Gastroenterology utvrdila je da probiotici zapravo smanjuju pojavu proljeva u bolesnika koji su uzimali antibiotike.

Što ako morate uzimati antibiotike?

Kada je nužno uzeti antibiotike, trebalo bi istovremeno početi obnavljati i crijevnu floru.

Nove generacije dodataka prehrani koji sadrže simbiotike – smjese dobrih bakterija i prebiotika u sinergiji s obogaćenim biljnim ekstraktima i mineralima – pokazaju se korisnima u prevenciji probavnih tegoba suvremenog čovjeka. Sinergijsko djelovanje simbiotika, biljnih ekstrakata i oligoelemenata omogućuje učinkovito djelovanje na širi spektar simptoma probavnih smetnji koji se najčešće istovremeno pojavljuju (proljev, grčevi, nadutost, meteorizam).

Prehrana je također bitna

Kako bi se povećao blagotvorni učinak proizvoda s dobrim bakterijama, potrebno ih je uzeti najmanje dva sata od doze antibiotika.

Osim uzimanja proizvoda s “dobrim”, tj. korisnim bakterijama, također treba voditi računa i o prehrani. Izuzetno je bitno smanjiti konzumaciju šećera i škroba, a povećati unos namirnica poput ribe, maslinovog ulja, đumbira, juha, domaćeg kefira i jogurta te hrane bogate prebioticima, kao što su poriluk, češnjak, čičoka i batat.

Ordinacija.hr

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo