Zdravlje

Zdravlje

Glutamin igra važnu ulogu u borbi protiv infekcija

Glutamin je najzastupljenija aminokiselina u mišićnom tkivu (preko 60 posto ukupnih aminokiselina), a u tijelu ih je ukupno 22 različite vrste. Najveći potrošači glutamina su mišići, imunološki sustav, tanko crijevo i bubrezi.

Glutamin organizam proizvodi sam, no radi stresa i povišene upotrebe ne dovoljno. Studije su pokazale da se koncentracija glutamina u organizmu značajno smanjuje kada je organizam izložen večem stresu, primjerice poslije operacije, kod opeklina, infekcija pa čak i nakon tjelesne aktivnosti jakog intenziteta. U takvim primjerima preporuča se dodavanje glutamina u prehranu putem dodataka prehrani.

Funkcije glutamina u tijelu

Glutamin ima bitne funkcije za organizam, pogledajmo koje su to:

  • Omogućava optimalno djelovanje imunološkog sustava
  • Omogućava normalan rad crijeva
  • Pomaže radu mozga
  • Poboljšava izlučivanje hormona rasta
  • Regulira pH vrijednosti u bubrezima
  • Izvor je energije
  • Privremeno povećava hormon rasta u krvi
  • Daje se pacijentima s opekotinama za brži oporavak
  • Čisti i štiti jetru

Potreban je za normalno funkcioniranje tijela

Opskrbljenost organizma glutaminom od izuzetne je važnosti za sportaše. U prvom redu jer glutamin pruža zaštitu od mogućih infekcija kojima je organizam izložen uslijed stresa, prema rezultatima studija, razina glutamina u organizmu raste tijekom kratkotrajne tjelovježbe, međutim, kod produženih i napornih treninga razina mu pada. Pretpostavlja se da bi upravo niska razina glutamina u organizmu sportaša koji naporno treniraju mogla biti uzrokom njihovog povećanog rizika od infekcija.

Istraživanja pokazuju da glutamin sudjeluje u regulaciji brojnih procesa metabolizma u skeletnom mišiću. Kada je organizam izložen jakom stresu, primjerice za napornih i dugotrajnih treninga, te kada je razina glutamina niska, organizam potreban glutamin crpi iz mišića uslijed čega dolazi do narušavanja njihove snage. Zbog toga se smatra da suplementacija glutamina može spriječiti gubitak mišićne mase, štoviše, može povećati sintezu proteina u organizmu. Dodatno uzimanje glutamina se vezuje na reakciju tijela s dodatnim izlučivanjem hormona rasta koji pojačava rast muskulature i istovremeno sagorijeva masne stanice.

Ako želite povećati svoj unos glutamina putem prehrane postoji širok raspon hrane u kojoj ćete ga pronaći. Dobri izvori su mliječni proizvodi poput mlijeka, jogurta, svježeg sira, govedina, piletina, svinjetina, i sve vrste riba. Grah ima visok sadržaj proteina, što ga čini bogatim izvorom glutamina.

.A. A. 

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo