Zdravlje

Zdravlje

Pobijedite nesanicu bez lijekova!

Rezultati najnovijeg istraživanja su pokazali kako je nesanicu moguće prevladati bez upotrebe lijekova!

kDosadašnje su studije pokazale kako osobe koje pate od nesanice muči niska razina energije, česte promjene raspoloženja, manja produktivnost na poslu, poteškoće u odnosima s drugima. Osim toga, kronična nesanica može čak povećati i rizik od razvoja dijabetesa, depresija, povišenog krvnog tlaka i moždanog udara.

Prema istraživanju Sveučilišta Britanske Kolumbije, svaki sat izgubljenog sna tijekom noći može značajno narušiti radnu sposobnost tijekom idućeg dana.

Stoga stručnjaci preporučuju kako se osobe koje pate od nesanice prije svega moraju posvetiti pažnju zdravim navikama koje prethode odlasku u krevet i okruženju u kojem će spavati.

kKao prvo, zamračena soba je iznimno važna za kvalitetan san. Također pokušajte izbjeći izlaganje “‘plavom svjetlu'” najmanje dva sata prije odlaska u krevet: istraživanje je pokazalo kako svjetlo laptopa, tableta i tzv. pametnih mobitela može zavarati organizam i navesti ga na pomisao da je dan te da nam san nije potreban.

U spavaćoj sobi mora biti ugodna temperatura (oko 18 °C), udobni kreveti i jastuci, tiha atmosfera i dobra prozračenost. Također treba izbjegavati sve što stimulira organizam poput kofeina, alkohola, čokolade, duhana, teških obroka ili napornih vježbi.

Najbolje je izbjegavati teško probavljivu hranu. Radije se okrenite redovitim, uravnoteženim obrocima. Također izbjegavajte kasnonoćne obroke. Dvadeset minutno svakodnevno vježbanje će značajno pridonijeti kvalitetnijem snu. Ali, izbjegavajte fizičku aktivnost prije samog odlaska u krevet.

 

K. R.

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo