Zdravlje

Zdravlje

Kako dulji san pomaže zdravlju tinejdžera?

Što više sna mladi dobiju, manje su šanse da će biti pretili, pokazali su rezultati novog istraživanja.

Istraživanje je pratilo više od 1,000 američkih tinejdžera kroz razdoblje
srednje škole, a svakih šest mjeseci ispitanici su odgovarali na upitnik o
kvaliteti i duljini sna.

Rezultati su pokazali kako je svaki dodatni sat sna tijekom noći povezan s nižim indeksom tjelesne mase. Redukcija BMI-a
je bila najveća kod tinejdžera s najvišim indeksom tjelesne mase, odnosno kod
onih koji su bili pretili.

Vodeći se studijom, stručnjaci sa sveučlišta Pennsylvania Perelman School of
Medicine, izjavili su kako povećanje sna s osam na deset sati tijekom noći, u
dobi od 18 godina vodi smanjenju broja pretilih američkih tinejdžera od četiri posto.
 

“Educiranje adolescenata o važnosti kvalitetnog sna nije imalo
prevelikog učinka na trajanje sna”, rekao je autor studije Jonathan Mitchell, s Centra za kliničku
epidemiologiju i biostatistiku.

“Jedno moguće rješenje je da srednje škole odgode jutarnji početak nastave”,
kaže i dodaje kako su prethodna istraživanja pokazala kako odgoda
škole za 30 minuta rezultira duljim spavanjem za 45 minuta. “Naše istraživanje je
pokazalo kako dulji san može pomoći i pri smanjenju indeksa tjelesne mase, pa bi odgoda
jutarnje nastave mogla pomoći kod rješavanja problema pretilosti”, zaključuje Mitchell.  

Studija, koja je objavljena u časopisu Pediatrics, ustanovila je vezu između ovih dviju pojava, ali ne i
uzročno-posljedičnu vezu. 

 

D.Š.

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo