Zdravlje

Zdravlje

Kako spriječiti gubitak mišićne mase u starijih osoba

Gubitak mišićne mase, teža pokretljivost stanja su koja se javljaju s procesom starenja. No, jesu li ona neizbježna? Znanstvenici smatraju da se vježbanjem, pravilnom prehranom i ranim otkrivanjem stanja mogu ublažiti simptomi.

Sarkopenija je medicinski naziv za stanje progresivnog gubitka mišićne mase i snage koje je usko povezano sa starenjem organizma. Obično se javlja iza 40-te godine života, a po nekim podatcima se ubrzava nakon 70-te godine. Kada ona nastupi, dolazi do slabljenja tjelesne funkcije, povećava se rizik od padova, ubrzava gubitak koštane mase i time povećava rizik od osteoporoze.

Nedostatak tjelesne aktivnosti ubrzava gubitak mišićne mase

Članak objavljen u časopisu Age and Ageing pokazuje da jedna od tri osobe starije od 50 godina boluje od sarkopenije. Ovaj proces može biti i uzrokovan smanjenjem razine hormona – hormona rasta i testosterona. Količinski mali unos proteina u organizam, loša prehrana također utječu na razvoj sarkopenije.

Održavanje mišićne mase i snage primarne su stvari za smanjenje rizika od nastanka sarkopenije. U prosjeku odrasla osoba nakon 40-te godine života gubi oko osam posto mišićne mase u periodu od 10 godina, što prelazi u 15 posto nakon 75-te godine života. Gubitak mišićne mase može čovjeku otežati svakodnevni život i obavljanje dnevnih aktivnosti poput hodanja, ustajanja iz kreveta te podizanja predmeta.

Kako je gubitak mišićne mase stvarna pojava za velik broj odraslih osoba, svakako bi se trebalo paziti na prehranu i unositi dovoljno proteina kako bi se zadovoljile potrebe organizma.

A. A.

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo