Zdravlje

Zdravlje

Šest namirnica bogatih melatoninom za bolji san

Ljudi koji se bore s nesanicom često uzimaju dodatke melatonina, no ova hrana može vam pomoći da prirodno podignete njegovu razinu u tijelu

Melatonin je neophodan za dobar san. Ovaj jedinstveni hormon proizvodi epifiza, mala endokrina žlijezda u mozgu koja se nalazi između moždanih hemisfera. Ona funkcionira u skladu sa sunce, pa se tako više melatonina proizvodi kada sunce zađe, a manje kada sunce izlazi.

Ljudi koji pate od nesanice često uzimaju suplement melatonina. Iako je siguran za korištenje i ne stvara naviku, može interferirati s nekim lijekovima na recept. Također može izazvati nuspojave poput glavobolje, mučnine, pospanosti i vrtoglavice, a neki su prijavili i noćne more.

Jesu li muške prehlade zaista teže nego ženske? Ili oni to samo teže podnose?

Međutim, dodaci vam neće biti potrebni, kažu istraživači koji su otkrili da postoji hrana s visokim sadržajem melatonina koja podiže razinu ovog hormona u krvi.

Zašto je san važan?

Manjak sna negativno utječe na vaše zdravlje. Ometa učenje i povećava otpornost na inzulin, što može dovesti do dijabetesa. Također može poremetiti hormon gladi, što znači da biste mogli pojesti više nego inače.

Shutterstock

Razina melatonina prirodno pada s godinama. Uzimanje dodatnog melatonina moglo bi spriječiti moždane poremećaje kasnije u životu. Studije na životinjama i ljudima otkrile su da melatonin može smanjiti rizik od neurodegenerativnih bolesti poput Alzheimerove i Parkinsonove bolesti.

Također je primijećena dobrobit za ljude ns makularnom degeneracijom povezanom sa starenjem.

Hrana s melatoninom

Ljudi koji se bore s nesanicom često uzimaju dodatke melatonina, no ova hrana može vam pomoći da prirodno podignete njegovu razinu u tijelu.

Većina podataka o hrani ne navodi količinu melatonina koju sadrži, ali prema dostupnim istraživanjima, ovih šest namirnica su dobri izvori melatonina:

1. Trpke višnje

Kiseli sok od višnje jedan je od najpoznatijih lijekova za spavanje. Istraživači su otkrili da povećava razinu melatonina u tijelu i poboljšava san. Imajte na umu da sok od višanja ima visok sadržaj šećera. Ako ga pijete svake večeri, to može značajno povećati vaš unos kalorija. Jedenje trešanja umjesto pijenja njihovog soka zdraviji je način dobivanja melatonina.

2. Goji bobice

Potječu s Himalaje, a hvaljene su zbog svojih učinaka protiv starenja. Bogate su antioksidansima, aminokiselinama i esencijalnim masnim kiselinama. Također imaju visok sadržaj melatonina i mogu poboljšati san.

3. Jaja

Među životinjskim proizvodima, jaja su jedan od najboljih izvora melatonina. Uz to su vrlo hranjiva, bogata proteinima ​​i željezom, među ostalim bitnim nutrijentima.

Izbjegnite ove najčešće pogreške koje radimo u njezi kože

4. Mlijeko

Toplo mlijeko tradicionalni je lijek za nesanicu, pa ne čudi što je bogato melatoninom. To bi mogla biti dobra opcija ako podnosite mliječne proizvode.

5. Riba

Riba je bolji izvor melatonina od mesa. Najbolje opcije su masna riba poput lososa i sardina, koje također sadrže vrijedne omega-3 masne kiseline.

Shutterstock

6. Orasi

Većina orašastih plodova ima dobru količinu melatonina, pogotovo pistacije i bademi. Orašasti plodovi također su izvrstan izvor mnogih antioksidansa, zdravih omega-3 masti i minerala.

N. M.

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo