Zdravlje

Zdravlje

Žene žive duže, ali su u većoj mjeri oneosposobljene

Žene prosječno žive pet do deset godina dulje nego muškarci, ne, možda ih baš zato muči veći stupanj onesposobljenosti pod starije dane.

Ovo je
zaključak istraživanja španjolskih stručnjaka koje je analiziralo nekoliko
zdravstvenih anketa provedenih u posljednjih 30-ak godina.

Studija
je uključila preko 4,200 osoba starijih od 64 godine, a ustanovljeno je kako je
onesposobljenost prisutnika kod žena (53 posto) u odnosu na muškarce (30
posto).

Najčešće
kronična tegobe koje povezujemo s onesposobljenošću žena su bol u
leđima,
artritis, bolest srca, problemi s disanjem ili visoki krvni tlak.

“Dvostruki
teret rada koji žene iskuse tijekom svog života (domaćinstvo i rad izvan doma)
ključni je faktor u objašnjenju ove razlike kod različitih studija. Rad u
domaćinstvu manje nagrađuje od rada izvan kuće, te vodi većoj prisutnosti
nesmrtonosnih bolesti, kao što su problemi muskuloskeletalnog sustava ili
depresija”, objasnio je Albert Espelt, voditelj istraživanja.

Prema
podacima američkog Centra za kontrolu i prevenciju bolesti za 2006. godinu,
očekivana životna dob za muškarce je 75,1 godina, dok se očekuje kako će žene
doživjeti 80,2 godine. Stručnjaci objašnjavaju jedan vrlo bitni razlog koji
može biti odgovoran za ovakve razlike: žene kasnije razviju probleme krvožilnog
sustava, poput srčanog ili moždanog udara, i to deset godina kasnije nego
muškarci.

Iako
žene prosječno žive dulje nego muškarci, stručnjaci upozoravaju kako se ne bi
trebale veseliti duljem životu ako nisu usvojile zdrave životne navike. Loša i
neuravnotežena prehrana, sjedilački način života s malo tjelesne aktivnosti i
pušenje mogu smanjiti ovu razliku u očekivanoj životnoj dobi bilo koje osobe.

Jednako
tako, možete pročitati između redova ovog upozorenja i poduzeti neke mjere kako
biste povećali svoje izglede puhanja što više svjećica na rođendanskoj torti.
Liječnici savjetuju:

  • Pazite
    na težinu
    – Nedavno istraživanje Sveučilišta u Oxfordu pokazalo je kako
    umjerena pretilost može smanjiti očekivanu životnu dob za oko tri godine, a ozbiljna
    pretilost za deset godina (“rezultati” jednaki kao i kod dugoročnog
    pušenja”.
  • Hranite
    se pravilno
    – Uravnotežena prehrana je ključni faktor sprječavanja ili odgađanja
    onesposobljenosti kod starijih osoba. Možete utjecati na količinu vitamina i
    minerala koje unosite u svoj organizam uravnoteženom prehranom i zdravim
    namirnicama.
  • Vježbajte
    – Vježbanje nije bitno samo za pokretljivost i sprječavanje bolesti u starijoj
    dobi, nego i za očuvanje britkog uma. Tjelesna
    aktivnost u tinejdžerskim godinama
    ostavit će najviše dobrobiti ženama,
    pokazalo je kanadsko istraživanje. Samo 8,5 posto ispitanica koje su se
    bavile sportom u tinejdžerskim godinama su imale narušene kognitivne
    sposobnosti u kasnijim godinama, usporedno sa 16,7 posto žena koje su u to
    vrijeme preferirale sjedilački način života.
  • Ostavite se cigareta – Prestanak
    pušenja može uvelike utjecati na očekivanu životnu dob. Prema projektu koji
    zagovara prestanak pušenja iz 2004. godine 30-godišnji pušač može još poživjeti
    35 godina, usporedno s jednako starim nepušačem koji će u prosjeku još puhati
    rođendanske svjećice 53 puta.

Zašto su muškarci lošijeg zdravlja?

K. Horvat

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo