Video: Kakav ste tip vježbača?

Shutterstock 284142770

Ne, nije u igri neki kviz već imam samo jedno pitanje za vas na koje si možete dati odgovor…

Ne, nije u igri neki kviz već imam samo jedno pitanje za vas na koje si možete dati odgovor…

Kada vježbate, da li ste tip:

  • Odradit ću točno zadani broj ponavljanja i nema veze ako tehnika nije baš najbolja kod 'svakog ponavljanja'
  • Na treningu ću se truditi da mi svako ponavljanje bude pravilno izvedeno i ako negdje 'zeznem' onda ću to ponoviti jer se samo kvalitetno izvedene vježbe 'broje'

Probajte kod odgovora biti iskreni prema sebi, bez obzira koliko vam se odgovor možda neće svidjeti jer je to prva instanca prema mijenjanju nekih navika koje su nam se 'ukorijenile' u našim rutinama vježbanja. Ta rutina može biti usmjerena u jednom ili drugom smjeru, odnosno ovdje nema sredine. Ili vježbate i razmišljate o pokretu kojeg radite ili ste tijelom prisutni a glava vam se 'lufta' na nekom drugom mjestu i vježbe/ponavljanja izvodite onako 'šablonski/automatizirano'.

Kako vježbate, takvi su i rezultati

Svima nam je jasno da ako tako vježbate, onda će vam i rezultati biti takvi (šablonski), odnosno postoji velika vjerojatnost da završite kao jedan/jedna od onih koji vježbaju a 'stoje na mjestu'. S druge pak strane, ukoliko se 'damo' u svaki trening, uvijek iznova pokušavamo napraviti neki pokret sve bolje i bolje, tada nije teško zaključiti da ćemo imati i više efekta od tog pokreta jer će isti biti kvalitetnije izveden. Kao i kod svega ostalog u vašim životima i ovdje vrijedi pravilo – 'Koliko daješ, toliko će ti se vratiti nazad!', samo nemojte nikada smetnuti s uma činjenicu da se ovdje radi o vašem zdravlju, odnosno onome što je vaše najvrjednije, pa ne bi bilo loše da se ipak malo više potrudite….

S druge pak strane, ukoliko se tijelom i umom posvetite pokretu/vježbi koju izvodite, tada bez obzira da li pokret izvodite rukama (razni potisci) ili nogama (čučnjevi), vaša trbušno-lumbalna regija stabilizira trup te još dodatno potičete rad potonjih mišića. Naravno da nije teško zaključiti da u takvom režimu rada trošite i više kalorija, muskulatura radi kvalitetnije, unapređujete vaš CNS i još hrpa drugih pozitivnih stvari.

Upravo ta stabilnost trupa je zajednički nazivnik svim vježbama, bilo da radite sa vanjskim opterećenjem ili svojim vlastitim tijelom, te bi upravo zbog toga trebali razmisliti o kvaliteti pokreta kojeg radite jer ipak nije svejedno da li nešto 'odrađujete' ili 'smisleno trenirate' :)

DODATAK

*u prilogu je video koji pokazuje kako stabilnost/nestabilnost trupa i mogućnost njegove kontrole/ne kontrole utječu na jednostavne vježbe kao što su čučanj i iskorak. Iako sam malo i karikirao u kretnjama, svi ćete prepoznati greške koje sam želio navesti a imaju ishodište u nedovoljnoj kontroli trupa/ekstremiteta koji izvode pokret.

Nadam se da će vam ovo štivo biti korisno a do sljedećeg pisanja budite mi zdravi i veseli :)

 

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!