Vitamin C, željezo i proteini... Što još trebamo uvrstiti u jelovnik za čvrste nokte i zdravu kosu?

nokti, lak, Shutterstock 253511917

Bez zdrave i pravilne prehrane nema niti zdravih i lijepih noktiju, bez obzira na to koliko ih uređivali.

Na svakodnevni jelovnik uvrstite vitamine A, B i D, proteine, željezo i kalcij. Kalcij je alfa i omega zdravih, čvrstih noktiju, vitamin C će pomoći kod apsorpcije nutrijenata, a željezo će ih očvrsnuti. Povećajte unos omega-3 masnih kiselina zbog kojih će vaši nokti postati otporniji i neće se listati te proteina za lijepu kosu.

Proteinski prah

Vaša kosa treba proteina za proizvodnju keratina, proteina koji čine nokte i kosu čvrstima, a ako ne prime dovoljno proteina mogu ući u fazu "odmaranja", napomenula je Beth Warren autorica knjige "Živjeti pravi život uz pravu hranu". Naš prijedlog bi bio da doručku, koji može biti voćni napitak, dodate žličicu proteinskog praha.

Koža vam ne voli suhi zrak? Kupka od zobi je korisna za smirivanje kože

Odrezak

Sočan odrezak je prepun proteina, a sadrži još jedan važan nutrijent koji je važan za zdrave nokte, a to je željezo. Tanki i udubljeni nokti, posebno na palcu, mogući su znak nedostatka željeza.

Borovnice

Antioksidanti štite organizam od utjecaja slobodnih radikala koji uzrokuju razne upalne procese koji utječu na rad svih stanica u organizmu, pa tako i na zdravlje noktiju i kose. Znamo da su borovnice voće koje sadrže najviše antioksidanata.

Bademi

Ne samo da su odličan izvor proteina nego sadrže i magnezij koji čuva zdravlje noktiju i kose. Magnezij nazivaju prirodnim antistres mineralom, a znamo da stres utječe na zdravlje i izgled noktiju. Vertikalne pruge po noktima mogu značiti upravo manjak magnezija u organizmu.

Orah – čuva zdravlje srca i štiti od stresa

Jaja

Jaja sadrže bjelančevine koje predstavljaju pravo pogonsko gorivo za organizam. Jaja također sadrže vitamine A i E te kalcij, dok se biotin nalazi u žumanjku. Ovaj vitamin B kompleksa može ojačati krhke i suhe nokte. Osim toga, jaja su također dobar niskokalorični obrok.

Mahunarke

Ako ste vegetarijanac ili samo želite izbjeći pretjeranu konzumaciju crvenog mesa, soja i druge mahunarke su dobar izvor proteina za uravnoteženu prehranu. Pojedete li tijekom dana jednu šalicu mahuna one će potaknuti rast i jačanje kose i noktiju. Ključan sastojak je silicij.

Avokado

Avokado je bogat vitaminom E koji je potreban koži kako bi ostala hidratizirana. Vitamin E će potaknuti cirkulaciju pa će do vaše kože, kose i noktiju doći veći broj hranjivih tvari, a to znači da možete uživati u čvrstim noktima. 

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!