Planirate početi trčati ove jeseni? Evo što obavezno morate znati!

trčanje

Ako već duže vrijeme razmišljate kako ćete ove jeseni krenuti s vježbanjem prije još jedne neispunjene novogodišnje odluke – jesen je pravo vrijeme da krenete s trčanjem.

Stručnjaci iz Intersporta donose četiri savjeta kako da ove jeseni počnete s trčanjem:

1. Nema lošeg vremena

U jesen trčanje ima svoj jedinstveni šarm, iako se nekad teško motivirati i odlučiti na akciju kad su jutra i večeri svježa i mračna te zrak postaje sve hladniji. Postoje oni koji vjeruju da je trčati moguće samo kada je lijepo vrijeme. Međutim, nema lošeg vremena, samo neodgovarajuće odjeven trkač.

Top formu je moguće postići uz pomoć mobilnih aplikacija - istina ili mit?

2. Odgovarajuća odjeća

Odjeća bi trebala biti ključni element za svakog trkača. Potrebno se dobro pripremiti za sve uvjete i imati kapu, rukavice i čarape te toplije tenisice, s jače otpornim potplatom kako bi prianjao na ceste koje nekad i nisu najbolje pripremljene za trkače.

Ako ste ljubitelj trčanja po prirodi, pripazite da odaberete tenisice s posebno prianjajućim potplatima. U jesen pod vlažnim tlom čak i malo neravni teren predstavlja potencijalnu opasnost od proklizavanja, pa su adekvatni potplati i čvrst materijal glavni uvjeti pri odabiru tenisica.

Jesen je sjajno vrijeme za istraživanje parkova i staza u blizini. Mijenjanje ciklusa godišnjih doba donosi nove mirise i iskustva, bilo da živite u gradu ili izvan njega, budući da lišće počinje padati i da se prva teška rosa osjeća rano ujutro.

3. Pazite na prehranu

Prehrana trkača većinom je sastavljena od ugljikohidrata (tijesto, krumpir) i to udjelom od 50%, proteina (meso, riba, sir) s udjelom oko 25% i masti (orašasti plodovi, maslinovo ulje…) oko 25%. Korisno je popiti kofeinski napitak prije aktivnosti, a izbjegavati prekasni i preveliki obrok neposredno prije trčanja.

Jesen je pravo vrijeme za trening... Koje su nam mogućnosti na raspolaganju?

4. Dobro se zagrijte

Prije samog zagrijavanja korisno je napraviti vježbe za stopala, kako bismo ih pripremili za aktivnost. Nakon laganog zagrijavanja u kojem smo podigli temperaturu tijela, potrebno je napraviti dinamičko istezanje prolazeći kroz puni opseg pokreta koji će nam biti potreban u trčanju.

Dakle, ne morate misliti da je jesen vrijeme kad prestajete sa svojom omiljenom tjelesnom aktivnošću, trčanjem. Bez obzira na stupanj forme i ciljeve, mnogi trkači smatraju jesen kao najuzbudljivije doba godine za trčanje, bilo da pokušavate održati formu tri, četiri dana u tjednu ili početi postavljati temelje za proljetne utrke.

Jessica Alba: Trening zbog kojeg je u odličnoj formi i nakon tri trudnoće

Ordinacija.hr

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!