Jesen je pravo vrijeme za trening... Koje su nam mogućnosti na raspolaganju?

zena-vjezbanje-trening-fitness-prijateljice3, bucice, utezi, teretana

Dugo toplo ljeto je pri svome kraju i kako to obično biva, rujan nam nosi kišu i malo manje sunca nego što smo ga navikli gledati proteklih mjeseci.

Poneki od nas – koji su se navikli na outdoor treninge sa žaljenjem gledaju prognozu i pokušavaju uhvatiti svaki lijepi trenutak za vanjske fizičke aktivnosti. Iako je možda na prvi pogled, dvorana jedina opcija, ne bi bilo zgorega malo razmisliti što nam se nudi kao alternativa; pa krenimo…..

Ovo je idealan trening za lijepe i oblikovane ruke

Pješačenje/planinarenje je idealna aktivnost koju možemo upražnjavati u ovom prelaznom razdoblju. Ako se pitate zašto, evo odgovora. Temperature su pale tako da su usponi kud i kamo ugodniji a šuma još uvijek nije natopljena pravim jesenjim kišama, tako da su staze rijetko blatnjave i vrlo prohodne (bez bojazni od klizavog terena). Osim što je fenomenalna cardio aktivnost, pješačenje/planinarenje je i dobar stimulans za vašu muskulaturu a moj jedini savjet bi bio da si izaberete stazu primjerenu vašim kondicijskim/motoričkim sposobnostima.

Treninzi na otvorenom su još jedan pick tijekom rujna s kojim ne možete pogriješiti. Glavna prednost ove priče jest činjenica da svoj treningu možete odraditi gotovo bilo kada i da je time frame unutar kojega bi se trebalo kloniti sunca bitno sužen nego na što smo navikli u protekla dva/tri mjeseca. Dakle, kada vam se hoće, nasip, Jarun, Bundek, Maksimir su vaši a jedino što trebate jest malo vremena i dobra volja. Naravno, sprava/rekvizita za treninge na otvorenom ne manjka (sve popularne trim staze su uređene tako da bez problema možete odraditi trening) ali ako se uz to, još znate služiti TRXom, Girjama ili nekim sličnim prenosivim rekvizitom, onda vam sigurno neće biti faliti šipke, bućice ili sprave ili obližnjeg gyma.

Iskoraci su odlična vježba za noge i guzu!

Aerobni treninzi su jedan bitan segment u pripremnom periodu svakog sportaša a i rekreativca. Razlog zašto sam ih izdvojio leži u činjenici da je rujan savršeno vrijeme kada bi bilo poželjno iste obavljati što više na otvorenom; a vremenska prognozna nam itekako pomaže da svoje cardio sposobnosti polako vratimo u ustaljenu rutinu kako ne bi ostali bez daha već u prvim minutama treninga.

Možda ne znate, ali pravilan razvoj anaerobnih sposobnosti (kroz razne HIIT protokole, koji nam pomažu da naše srce ojača te pomaknemo svoj anaerobni prag) ne može biti kvalitetan ukoliko nismo razvili bazu a ona se razvija sa dužim cardio aktivnostima na niskom i srednje niskom intenzitetu.

To ne znači da do besvijesti morate lagano trčkarati (te da će vam to donijeti figuru iz snova), ali određeni broj takvih treninga je itekako potreban ukoliko u kasnijim mjesecima želimo razvijati naše anaerobne sposobnosti kroz razne HIIT protokole.

Generalno gledajući, itekako ima više koristi da svoje treninge (ukoliko ste u mogućnosti) odrađujete na otvorenom jer će uskoro ionako krenuti niže temperature koje će nas potjerati u zatvorene prostrije a onda ćete osjetiti da trčanje u prirodi i na traci nisu i nikada neće biti ista stvar……

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!