Sokom lubenice pobijedite upalu mišića

lubenica, voce

Ako ste se tek počeli baviti sportom ili čvrsto odlučili posvetiti se vježbanju u fitnes centru nakon što ste cijeli godišnji odmor uvlačili trbuh na plaži, sigurno ste detaljno upoznati s upalom mišića. Riječ je o upali koja se manifestira bolovima u mišićima ili mišićnim skupinama koje ste "jače trenirali" te zategnutošću i krutošću tih mišića. U pravilu traje dva-tri dana i ona omogućuje oporavak i rast mišića ako se ne prekine uzimanjem analgetika.

Osim što ublažavanju simptoma upale mišića možete pribjeći ledenim kupkama ili hladnim oblozima, čime se postiže bolja drenaža, a samim time se i pospješuje oporavak, na raspolaganju su vam "darovi prirode". Uz ananas, koji sadrži enzim bromelin koji smanjuje oteklinu i bol u mišićima ili jabuke, koje sadrže cijeli niz bioflavonioda (pogotovo su bogate kvercetinom koji pomaže u oporavku i polifenolima koji imaju ulogu u cijeljenju mikrotrauma na mišiću), stručnjaci preporučuju ispijanje soka lubenice.

Omiljena ljetna poslastica bogata je aminokiselinom citrulin, specifičnom po tome što utječe na smanjenje bolova u mišićima nakon tjelesne aktivnosti. Naime, više je istraživanja utvrdilo kako citrulim može potaknuti stvaranje kisika, poboljšati opuštanje i širenje krvnih žila, a najnovija je potvrda stigla iz Španjolske.

Naime, ondašnji su stručnjaci zdrave studente podijelili u tri skupine. Svi su u tri različita navrata nakon maksimalnog napora na cikloergometru popili pola litre soka lubenice. Sok jedne skupine sadržio je 1,17 grama citrulina, sok druge skupine je sadržio je pet grama, dok su ispitanici treće skupine dobili placebo napitak. Rezultati su pokazali kako su obje skupine koje su unosile sok od lubenice osjećale značajno manje bolova u mišićima u usporedbi sa ispitanicima placebo skupine.

Lubenica je bogata likopenom, antioksidansom koji joj daje specifičnu crvenu boju (baš kao i kod rajčice) i smanjuje rizik nastajanja raka prostate. On ujedno štiti od bolesti srca te raka vrata maternice i jajnika, a smatra se kako poboljšava plodnost.

Osim što sadrži velike količine vitamina A, B i C, bogata je vodom i (oko 92 posto) i pomaže u regulaciji tjelesne težine jer ne sadrži mnogo kalorija. Tpčnije, sto grama lubenice sadrži 10 posto šećera, 90 posto vode, 20 miligrama betakarotena, 0,5 miligrama željeza, sedam miligrama kalcija, deset miligrama fosfora i oko 20 kalorija.

Provjerite naša tri recepta za sočni užitak s lubenicom!

K. Pužar

 Prati nas na Viber Public Chatu!