Trčite, ali ne mršavite? Nutricionist objašnjava zašto

trčanje

Ljudi koji istrče određenu kilometražu, misle da mogu jesti puno ugljikohidrata, primjerice tjestenine, no ne znaju da 1 g ugljikohidrata navlači na sebe 2-3 g vode.

Zato mnogi trkači koji se u tu avanturu upuste radi skidanja kilograma, na kraju ostanu razočarani rezultatom na vagi.

7 ključnih stvari o prehrani sportaša i suplementima

“Nije isto imam li kao nutricionist pred sobom trkača rekreativca ili trkača kojemu je cilj poboljšanje performansi. Metode dolaska do željenih ciljeva drugačije su kod ova dva tipa trkača, počevši od energetske potrošnje na treninzima do subjektivnog doživljaja o energetskim potrebama. Rekreativci kojima je cilj rekreacija, a ne nužno rezultat, posebno oni koji su tek krenuli u svijet trčanja, često muku muče s prekomjernom tjelesnom težinom. Neki su se upravo zbog toga odlučili trčati jer su smatrali da će smršavjeti, no u praksi to i ne ide baš tako. A razloga može biti više. Počevši od subjektivne procjene kontroliranog energetskog unosa, koji često nije objektivan, pa do prekomjernog korištenja ugljikohidrata koji se ističu često kao najvažniji nutrijenti u prehrani trkača”, pojašnjava mag. nutricionizma Nenad Bratković, napominjući važnost mikronutrijenata, ali ne samo ugljikohidrata nego i samo proteina. Bitan je balans.

Najbolja formula uključuje uravnoteženu prehranu i pametan trening, no kod amaterskih sportaša, nažalost, najčešće viđam ili jedno ili drugo, rijetko oboje, kaže magistar nutricionizma Nenad Bratković.

Trčanje je loše za koljena, a trbušnjaci su najbolja vježba za trbuh - istina ili mit?

D. Petrov/magazin Ordinacija.hr

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!