Na koji način Tai Chi čini um i tijelo snažnima

Shutterstock 146929865

Tai Chi je drevna borilačka vještina nastala u 13. stoljeću u Kini, a održava snagu uma i tijela kao cjeline.

U Journal of the American Geriatrics Society objavljen su pregled i analiza 10 studija o utjecaju Tai Chi vježbi na zdravlje odraslih osoba te oboljelih. Svaka studija analizirala je usporedbu Tai Chija sa drugim oblicima njege tijela i uma te laganih tjelovježbi. Trening je trajao sat vremena, a osobe su vježbale tri puta tjedno od 12 do 26 tjedana.

Ovih 5 savjeta pomoći će vam da ostanete u top formi na ljetovanju

Rezultati istraživanja

Nakon analize studija, stručnjaci sa Sveučilišta Jaén u Španjolskoj zaključili su kako Tai Chi umanjuje padove starijih osoba za 43 posto u prvih godinu dana kako su počeli vježbati. U ovoj borilačkoj vještini osoba se koncentrira na fleksibilnost i koordinaciju cijeloga tijela. Kod oboljelih je zamijećeno poboljšanje balansa i ravnoteže. Najvažnije od svega kako ove vježbe pomažu ponajprije starijim osobama jer nisu pretjerano zahtjevne te budući da poboljšava koordinaciju i balans umanjuju mogućnosti pada.

Iskoristite plažu za vježbanje, a mi znamo i kako

Uspostava ravnoteže

Pad je jedan od glavnih uzroka smrti kod starijih osoba. Istraživanja pokazuju kako će broj padova kod starijih od 65 povećao od 1998. sa 28 posto na 36 posto 2012. I svake godine raste. Zato stručnjaci preporučuju vježbe koje jačaju tjelesni balans te koordinaciju uma i tijela jer ne pomažu samo kao tjelesne vježbe već kao i vježbe za um i bolje raspoloženje. 

Zašto se debljamo na godišnjem odmoru i kako to promijeniti?

M.S.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!