Vježbajte sukladno svojim godinama

Vježbanje stari i mladi pilates shutterstock 244733596

Bez obzira jeste li u svojim dvadesetima, tridesetima, četrdesetima, pedesetima, šezdesetima ili sedamdesetima – vaše tijelo treba svakodnevno fizičku aktivnost.

Osim vlastitih mogućnosti, pri vježbanju je potrebno i znati što vašem tijelu treba u svakoj dobi kako bi posljedice vježbanja bile pozitivne na iduće desetljeće u koje ćete zakoračiti.

Prije nego što krenete s vježbanjem, sjetite se ovih dviju činjenica:

  • Nikad nije kasno početi vježbati.
  • Ono što napravite danas za svoje tijelo, ono će vam sutra to dvostruko vratiti.

Dvadesete

Tijekom dvadesetih, rijetko se pojavljuju problemi i kronične bolesti s kojima ćemo se svakodnevno mučiti, te imamo više vremena posvetiti sebi. Nažalost, većina mladih ipak ne provodi dovoljno vremena vježbajući, a upravo u ovo vrijeme, kada nam je tijelo u najboljoj formi, bi ga najviše trebali i koristiti i to za pravljenje „baze“, odnosno podloške za vježbanje u idućim desetljećima.

Potrebno je krenuti s vježbanjem kako bi ojačali svoje mišiće i ojačili kosti, a time će se usporiti gubitak istih u kasnijim desetljećima. Osim toga, potrebno je paziti na ligamente i zglobove, kako kasnije ne bi gubili na svojoj mobilnosti. 

Što vježbati? Tijekom dvadesetih, možete vježbati kako i što god želite, a pritom je potrebno paziti samo na ozljede. Bilo bi odlično kada biste vježbali barem 4 do 6 dana u tjednu, i to do 60 minuta aktivnosti dnevno.

Tridesete

U tridesetima se tijelo počinje malo gubiti – i to intenzitetom koji ovisi o tome koliko smo vježbali kroz dvadesete. Osim toga, povećava se razina hormona koji utječu na brže debljanje, gubitak mišićne mase i gustoće kostiju, a često se u ovoj dobi već pojavljuju prvi znakovi nekih kroničnih bolesti. Također, naša koža ne može više kriti koliko imamo godina, pa nas svakodnevno u ogledalu očekuju bore.

Vjerujemo da osjetite i manjak vremena da se posvetitie svojem tijelu, ali rješenje je prilično jednostavno – treninzi visokog intenziteta i intervalni treninzi. Ova vrsta treninga omogućit će vam da se posvetite barem pola sata dnevno svojem tijelu, a da pritom ono dobi sve što treba.

Važno je dovoljno se posvetiti svim fizičkim mogućnostiima , kao što su fleksibilnost i mišićna masa, kako bi dobro pripremili tijelo za ono što ga čeka u četrdesetima. Vjerujemo da će trčanje za djecom biti jedan od sportova kojeg ćete svakodnevno trenirati, pa ne sumnjamo da će svaki mišić vašeg tijela biti aktivan.

Četrdesete

U četrdesetima dolazi do pada razine testosterona u muškaraca, dok većina žena osjeti simptome predmenopauze – i baš zbog toga važno je što više posvetiti se svojem zdravlju, kako tijelu, tako i duhu. Fizička aktivnost pomoći će vam u održavanju zdravog uma, a ako radite neke uredske poslove – vaše će tijelo sve više i više tražiti i fizičku aktivnost.

Osim što se potiče aktivnosti poput trčanja ili brzog hodanja koji vam mogu pomoći i kod rješavanja stresa i opuštanja, važno je da se bavite i mišićnom snagom, i to nekoliko puta tjedno. Razlog tome je što u četrdesetima jače nego prije dolazi do gubitka mišićne mase.

Za razliku od onih koji se u svojim mlađim danima nisu bavili vježbanjem, oni koji jesu osjećat će se samopouzdanije i mlađe. No, kao što smo napomenuli na početku, nije kasno da se pokrenete sada!

Pedesete i šezdesete

Jedno možemo bit sigurni – od bolova ne možemo zauvijek bježati koliko god vježbali, a u pedesetima se one nažalost polako šuljaju. Važno je ne posustajati i raditi i dalje na zdravom tijelu i zdravom duhu. Fizička će aktivnost uvelike pomoći kod osoba koje pate od nekih kroničnih bolesti, poput dijabetesa, a možete se odlučiti na, na primjer, aerobik, barem pet puta tjedno po 30 minuta. Također, ako osjetite bolove u kralježnici, vrijeme da se okrenete pilatesu i jogi, aktivnosti koje će vam pomoći da ojačate mišiće leđa.

Svakako je dobro da se, ako osjetite bol u određenom dijelu tijela, savjetujete s profesionalcima koji će vam reći koje su vježbe odlične za tu vrstu boli.

Sedamdesete

U sedamdesetima možete zaboraviti na teretane i zahtjevne vježbe, važno je samo – kretati se. To ne mora biti niti samo šetanje, već se možete odlučiti za kratke vježbe fleksibilnosti i rastezanja i to dok sjedite na stolcu. Važno je znati gdje vam je limit i koliko možete napraviti za sebe u tom danu, no vjerujete da će i 10 minuta rastezanja i aktivnosti pomoći vam da se osjećate puno bolje.

Pročitajte 10 razloga zbog kojih ćete početi vježbati te saznajte koje su vježbe stvorene za vas.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!