Pitaj Borisa: Kako se nositi s gunđalima?

stres, posao, ured, telefon

Pitanje čitatelja

Poštovanje,
imam problema na poslu, ali i osobne prirode. Osjećam kao da sam stalno na meti osoba koje non stop gunđaju. Kada se nađem s prijateljicama, najčešće se cijeli razgovor svodi na kukanje, žalopojke i gunđanje, a posebno taj problem imam s kolegom iz ureda na poslu, koji se među ostalim žalopojkama žali i na mene. Uvijek se nakon razgovora s njim loše osjećam, a zbog prirode posla ne mogu ga baš izbjeći. Kako se nositi s time?

Petra

Odgovor prof. Borisa Blažinića

Neovisno koliko se trudimo oduprijeti stalnom žaljenju bliskih prijatelja, partnera, člana obitelji, kolege, postajemo zapravo uvučeni u negativnost. Tuga, bijes i negativnost se širi okolo kao smrtonosan virus, pa čak i onda kada smo sigurni da gunđanje drugih neće utjecati na nas najčešće postanemo emotivna kanta za smeće. S vremenom se možemo slomiti, fizički i psihički - osim ako ne pronađemo pozitivne izlaze kako se nositi s nekim tko se stalno žali?

Evo nekoliko savjeta:

  1. U prvom redu, prihvatite da niste krivi za nešto što sigurno niste vi napravili. Privatite to kada se žale na vas. Shvatite kako problem nije u vama. Gunđalo je taj koji ima problem.
  2. Osobe koje uživaju u verbalnim svađama, gotovo uvijek su u potrazi za plamenom koji će upaliti njihovu vatru i osobe koje se s njima moraju suočiti  trebaju biti na oprezu. Nemojte dolijevati ulje na vatru i ne otkrivajte informacije koje bi izazvale kontroverzu ili razlog za gunđanje jer ih oni vrlo lako i pronalaze. Kada imate potrebu za otkrivanjem informacija, pronađite osobu koja neće dati negativan feedback i tako stvoriti kaos i nezadovoljstvo.
  3. Ne dopustite da žalopojke dopru do vas. Napravite "pokeraški izraz lica", odnosno neutralan izraz, kao da vas nije briga. Razmišljajte o gunđalu kao o trogodišnjaku. Njihov život sliči više djetetovom životu jer se djeca često stalno i stalno žele bez razloga.
  4. Možete zamoliti gunđalo da sve svoje žalbe stavi na papir. Recite kako je jako važno činjenično stanje, a ne osjećaji. Tada ga potaknite da sve svoje komentare komentira onoj osobi koja zapravo može nešto s tim napraviti. U devet od deset slučajeva prestaju s gunđanjem i ništa ne napišu na papir.
  5. Jedan od najboljih načina nošenja s njima je pridavanje minimalne pažnje. Pokažete li im da ih pažljivo slušate neće prestati gunđati pa stoga promijenite temu što je prije moguće. Složite se s njihovom točkom gledišta ili postavljajte pitanja i negativnost će otići. Nosite se sa situacijom tako što ćete pozitivno reagirati što je češće moguće, ali uložite napor za promjenom teme.
  6. Što je prije moguće pobjegnite i sudjelujte u fizičkim aktivnostima kako bi izgorio stres uzrokovan stalnim žalopojkama. Šetnja, vožnja bicikla mogu napuniti baterije i spriječiti negativnost koja vam može uništiti cijeli dan.
  7. Neovisno o razlogu, odrasla osoba se ne bi trebala nositi s gunđalom koji je također odrasla osoba. Svatko zaslužuje biti sretan i ako osoba koja neprestano pronalazi razloge za gunđanje i ne želi promijeniti takvo ponašanje pronađite sreću koju vi zaslužujete  i maknite se od nje.
 Prati nas na Viber Public Chatu!