Pitaj Borisa: Kako se učinkovito nositi s nesuglasicama?

ured, posao, sukob

Pitanje

Radim u jednoj firmi u kojoj ima tridesetak zaposlenih, a ja radim u timu od 5 ljudi. Svi smo u jednom uredu (nismo fizički odvojeni pregradama i slično), a problem se javlja iz razloga što često dolazi do neslaganja nakon čega izbijaju svađe. Poslije njih redovito ne pričamo nekoliko dana (osim onoga što baš moramo u vezi posla), a nakon toga se praktički pravimo da ništa nije bilo sve do sljedeće situacije. Svatko vrlo glasno izražava svoje mišljenje i nitko ne želi popustiti bez obzira na to što se kasnije svi osjećamo loše. Redovito imam takvu situaciju s jednim od kolega. Kako da mi se takve situacije javljaju barem malo rjeđe?

Mirta

Odgovor prof. Borisa Blažinića

Uistinu je rijetko raditi u kompaniji u kojoj nema nesuglasica. Svi smo različiti i svi imamo različite ideje i mišljenja. Nesuglasice možete doživljavati kao nepoželjne, no njihovim pravilnim upravljanjem često puta dolazimo do produktivne dobiti i neočekivanih rješenja.

Kako biste nesuglasice držali pod kontrolom pokušajte sljedeće:

k1. Budite profesionalni

Bez obzira na situaciju, tretirajte ljude s poštovanjem. Čak i oni koji se s vama ne slažu mogu ga zavrijediti, a za uzvrat dati kredibilitet vašoj poziciji. Jako je važno imati ispravno ponašanje prema svojim suradnicima ili članovima tima. Iako su razmišljanja i stavovi drugih ljudi drugačiji od vaših, treba ih uzeti u obzir. I nikada nemojte pretpostavljati da je upravo vaš način razmišljanja i gledanja na stvari automatski najbolji.

2. Aktivno slušajte

Slušajte ljude u potpunosti, ako možete, prije nego odgovorite. Ako morate prekinutu osobu, npr. jer se raspričala, pokušajte prvo rezimirati vaše razumijevanje onoga što je osoba rekla. Ljudi se ponekad izražavaju drukčije nego što mi očekujemo. Ako ne slušate pažljivo, možete se naći u situaciji gdje ne odgovarate na situaciju druge osobe već na ono što ste mislili da je tuđa situacija. Također, provjerite da drugi doista razumiju vašu vlastitu poziciju.

3. Govorite nižim tonom

Ako snizite ton dok pričate, postigli ste 3 stvari: smanjili ste moguće tenzije, prisilili ste drugu osobu da vas sluša, i zbog neočekivane naravi možete dobiti psihološku prednost u raspravi.

4. Pazite što govorite

Brojite do tri prije nego odgovorite, jednom izrečene riječi ne mogu se povući natrag. Odvojite osobu od problema, jer u suprotnom možemo zapravo prouzročiti da se druga osoba osjeća napadnuto i optuženo. Dobra tehnika je da se izražavate prvo putem pitanja umjesto da odmah dajete izjave. Postavite si pitanja na način da odgovarajući na njih, druga osoba dobro shvaća problem. Samo nemojte pretjerati jer će u protivnom zvučati neprirodno i neiskreno.

5. Budite objektivni

Potrebno je biti objektivan oko nesuglasica, jer ih nedostatak objektivnosti može samo nepotrebno produljiti. Ako smo samo u "svojim cipelama" i sagledavamo situaciju samo s naše pozicije teže ćemo biti objektivni. Pokušajte sagledati situaciju ne kao svoju, nego samo kao situaciju.

kVrlo je važno zastati i pokušati uvidjeti kako druga osoba gleda na stvari. Što više razumijete poziciju one druge osobe, više možete uvidjeti razloge njihove brige i vjerojatnije je da ćete riješiti problem oko kojeg se ne slažete.

6. Složite se da se ne slažete

Ponekad, bez obzira kako se diskusija odvija, nismo u stanju složiti se oko pojedinosti. U nekim slučajevima, to jedno neslaganje sprječava rješavanje ostalih segmenata diskusije. Ako je tako, najbolje je složiti se da se ne slažemo u onom trenutku kada tvrdimo nešto i prijeći na neko drugo područje odnosno temu. Možda se kasnije možemo vratiti na specifično neslaganje i poraditi još jednom na njemu sa odmakom.

7. Poradite na neformalnom druženju

Dobra je ideja da se malo više truda uloži u upoznavanje jedni drugih i izvan radnog mjesta. Tako ćete se osjećati više ugodnije i vaš odnos će biti više stabilniji, koji će vam tada pomoći da se i više međusobno cijenite.

8. Riješenom problemu je mjesto u prošlosti

Kada je neslaganje riješeno, ostavite ga iza sebe. U suprotnom, rijetko vodi do produktivnog rezultata, a često do loših i nepovoljnih osjećaja. Osvrnite se natrag jedino kako bi naučili što se dogodilo kako bi izbjegli slične pogreške ili situaciju u budućnosti.

9. Ostvarite sinergiju

Imajte na umu da se integracijom različitih načina razmišljanja postižu raznolike beneficije koje daleko premašuju sav trud pojedinca koji je uložen prema nekom cilju. Različite ideje kreativno stavljene u jedan plan će zasigurno napraviti i vašu ideju zanimljivijom i jedinstvenom.

 Prati nas na Viber Public Chatu!