Pitaj Borisa! Otkaz – dobit ili gubitak?

Posao, briga, otkaz

Pitanje čitatelja

Ja sam privatni poduzetnik i u svojoj tvrtki već pet godina imam stručnog, kvalitetnog i lojalnog djelatnika, ali tvrdog u stavovima poput mene.  Kao poduzetnik ne dozvoljavam prigovore zaposlenika  i znam da lako planem. Zbog povećanog obima posla, nervoze i nekih privatnih problema ishitreno sam dao otkaz svom djelatniku kojeg sada želim vratiti natrag. Recite mi kako? 

Dalibor (48)

Odgovor prof. Borisa Blažinića

Mnogo poslovnih ljudi poput Vas shvate tek kada izgube vrijednog djelatnika da su napravili pogrešku i da gube osobu koja je davala svoj doprinos ne samo u radu već i izgradnji kvalitetnih odnosa. To možete usporediti sa gubitkom partnera u ljubavnoj vezi. Mnogi ljudi tek kada nekog izgube shvate vrijednost onog a koga su izgubili.

OtkazSada imate dvije mogućnosti: biti dosljedni u svojoj odluci i tražiti novog djelatnika ili nastojati vratiti djelatnika u svoju tvrtku.  

Bez obzira što odabrali u svakom slučaju trebate utvrditi zašto se sve ovo dogodilo? Utvrdite uzroke vašeg i njegovog nezadovoljstva. Što niste napravili na vrijeme, a trebali ste? Što ste radili,  a niste trebali? Što ste naučili? Analiza će vas spriječite da u budućnosti ponovite iste greške (što ljudi često rade!).

Ako ste se odlučili vratiti djelatnika u tvrtku evo vam par korisnih naputaka:

Zapamtite - važnije je postići cilj nego biti u pravu. Nemojte dozvoliti da vam je ego prepreka i organizirajte sastanak sa svojim bivšim djelatnikom.

1. Nije dovoljno samo reći da vam je žao i da ste pogriješili, trebate mu konkretno izložiti  rješenja i promjene koje ste spremni napraviti.  Trebate shvatiti ozbiljnost situacije. Ako ste odlučili nekome dati otkaz nakon pet godine tada se pojavio ili veliki problem ili su se već duže vremena gomilali manji problemi koje niste rješavali.  Na probleme treba gledati kao na izazove i pravovremeno ih rješavati.

2. Za početak suradnje ili nastavak potreban je svjestan trud. Za početak trebate startati od sebe, svojih stavova i ponašanja. Podsjetite se kakva osoba želite biti kao menadžer i koliko vam je važna kvaliteta odnosa sa svojim djelatnicima i njihova motivacija. Gradite organizacijsku kulturu i etiku poslovanja svojim primjerom.

3. Ipak, ako želite vratiti tog djelatnika ne  smijete pokazati da ste očajni i da vam taj djelatnik nužno treba. Svatko je zamjenjiv. Prema tome, budite racionalni i smireno iznesite argumente koji idu u prilog nastavku suradnje.

4. Ako djelatnik pristane  vratiti se u vašu tvrtku vodite računa da trebate graditi odnos ispočetka. To znači ne izvlačite više ništa iz prošlosti već poslovnu suradnju gradite iz dana u dan i pravovremeno rješavajte probleme koji su normalni za svaki poslovni odnos.

5. Na početku izgradnju tog poslovnog odnosa stavite u svoje prioritetne zadatke zbog toga što stvari koje ste dogovorili s djelatnikom trebate implementirati (a ne da obećanja ostanu samo na riječima) jer inače ćete imati problema ako ne s tim djelatnikom onda s drugima.

 Prati nas na Viber Public Chatu!