Naše misli mogu biti lijek, ali i otrov za želudac

cir zeludac

Jogiji su oduvijek tvrdili da želučana stjenka nepogrešivo reagira na sva naša psihička stanja i kao što stresovi i brige pogoršavaju situaciju, tako se i trenuci sreće i unutrašnjeg mira pokazuju kao iscjeljujući faktori.

Dale Carnegie, autor knjige "Kako zaboraviti brige" na bostonskoj je promociji ovog američkog bestselera prezentirao crne prognoze klinike Mayo kako će u skoroj budućnosti više od polovice bolničkih kreveta u svijetu biti rezervirano za bolesnike sa živčanim smetnjama i raznim oblicima psihosomatskih bolesti. Među njima najčešće će biti probavne tegobe, posebno čir na želucu.

"Prema nekim statistikama čir na želucu već danas je među prvih deset uzročnika smrtnosti u svijetu, a taj trend se još pogoršava", konstatacija je doktora W. C. Alvareza s klinike Mayo.

Trenuci sreće i unutrašnjeg mira pokazali su se kao iscjeljujući faktori

Ima srećom i dobrih vijesti. Psiholozi i nutricionisti se slažu da je mnoge slučajeve čira moguće riješiti bez medikamenata i čak bez odlaska liječniku. Jedno ispitivanje provedeno na 15000 pacijenata sa želučanim smetnjama pokazao je da kod četiri od pet pacijenata nije bilo nikakve fizičke podloge za razvoj tegoba. Uzroci smetnji bili su uglavnom strahovanja, brige, mržnja, sebičnost i nesposobnost suočavanja sa svakodnevnim problemima. Promjena načina razmišljanja i pristupa životu ključna je u procesu ozdravljenja.

Ugodna lagana šetnja u prirodi, bez nemirnih misli o poslovnim ili obiteljskim problemima katkada je sigurniji put izlječenja od tableta, a kombinacija redovitih vježbi koje uravnotežuju funkcioniranje probavnog sustava, uz i svakodnevne seanse opuštanja ili meditacije, u pravilu garantiraju život bez želučanih tegoba. Današnja asana  upravo je jedna od takvih; pridonosi intenzivnoj unutrašnjoj masaži organa abdomena i djeluje na živce autonomnog živčanog sustava "zadužene" za probavu, ali i donosi osjećaj opuštenosti i mira.

Vježba: Tri pravca

Počinje u sjedećem položaju ispruženih nogu. Najprije mirno izdahnite, savijte se naprijed i objema rukama uhvatite lijevo stopalo pa se umirite i malo zadržite dah. Zatim uz udisaj podignite nogu i istovremeno se okrenite ulijevo šireći lijevu ruku unatrag. Malo zadržati dah, a zatim se uz izdisaj spustiti u pretklon i ponovo objema rukama uhvatiti desno stopalo, pa sve izvesti u drugu stranu.

 Prati nas na Viber Public Chatu!