Odabir obuće modelira vaša stopala i zdravlje

cipele, Shutterstock 530362726

Ljeto je u gradu, 30 u hladu! Pjesmom izlazimo na vrući asfalt, zemlju, travu, pijesak, kamenje ovisno o sreći je li nam okolina naklonjena zelenilom ili gradskom vrućinom. Što obuti?

Ljeto je u gradu, 30 u hladu! Pjesmom izlazimo na vrući asfalt, zemlju, travu, pijesak, kamenje ovisno o sreći je li nam okolina naklonjena zelenilom ili gradskom vrućinom. Što obuti? Svakodnevno je pitanje na koje žene nalaze nebrojene mogućnosti u odabiru obuće. Razmišljate li kada da je obućavrlo važan faktor za dobru funkciju vašeg tijela? Obuća ne samo da vas štiti od ozljeda stopala, već utječe na poziciju cijelog tijela, može uzrokovati niz ozljeda i nepravilnosti koje će vas oneraspoložitiili izazvati bol na raznim mjestima.

Kako obuća utječe na posturu - držanje tijela?

Niske ravne cipele povlače bazu oslonca tijela prema natrag i povlače ramena naprijed i dolje te pozicioniraju glavu naprijed pa mogu uzrokovati pognuto držanje. Podizanje pete za 2 centimetra popravlja oslonac stopalima i daje bolju posturu. Ako podignemo petu iznad 6 cm sva težina se prenosi na prednji dio stopala i pod opterećenjem se širi prednji dio stopala. Posljedično se javlja bol u stopalu - ispod druge do četvrte kosti donožja, a kod uskih cipela se palac gura prema sredini stopala i nastaje ružan „čukalj“ = hallux valgus, što je već dijagnoza koju treba liječiti.

Sve o uzrocima, kvalitetnom liječenju i posljedicama ako se gljivična infekcija ne liječi

Podizanjem visine pete mijenja se o nagib zdjeličnog i ramenog obruča. U niskim cipelama često je područje sjednih kosti podvučeno pod tijelo a ramena su povučena naprijed što daje izgled i osjećaj umora.

Iznad 6-9 cm povišenja pete prednji dio zdjelice se povlači naprijed i dolje jer su vrlo napeti mišići prednje strane natkoljenice, pa se stvara značajno izvijanje kralježnice u donjem dijelu prema naprijed što gura donji dio leđa natrag a ramena se opet povlače sa glavom naprijed.

Takova pozicija je jako zamorna i za mišiće nogu i donjeg dijela kralježnice, pa se pokušavamo istegnuti i podižemo glavu gore i ramena natrag, što još više stvara bol u području „križa“.

Ako izaberemo „platforme“- cipele sa nekoliko centimetara povišenja cijelim osloncem imamo vrlo specifičan način hoda. Kako se dno cipele ne može funkcionalno savijati kao stopalo hod je polaganjem cijelog dna cipele u isto vrijeme i nestao je obrazac oslonca = peta - vanjski dio sredine stopala, prednji dio stopala pa prsti. Na taj način jako se opterećuju natkoljeni mišići koji podižu cijelu potkoljenicu jer je smanjena funkcija gležnja.

Što sve možete s korom banane? Umiruje akne, pomaže kod glavobolje i psorijaze...

Drage nam nanule ili japanke imaju drugi izazov. Ako im je tvrdo dno u hodu se ponašamo kao i kod platformi pa podižemo nogu bez savijanja oslonca ali uz dodatni napor za prednji potkoljeni mišić.Obje vrste obuće sa cjelovitim prednjim dijelom trakom preko stopala ili trakom između palca i prstiju do vanjskih dijelova stopala obavezno moramo povlačiti (strugati po podu) sa jakim pokušajem podizanja prednjeg dijela obuće. Prve dane neizostavno boli prednji dio potkoljence i brzo se noga umara.

Izazov cipele sa niskim dijelom oko pete (remenčić ili niski dio cipele) za posljedicu stvara potrebu da se zadrži obuća na nozi pa se jako svijaju prsti koji grabe prednji dio obuće da ga fiksiraju uz stopalo da ne sklizne. Takav izazov rezultira jakim skraćenjem fascija = tetiva i mišića tabana pa se stopalo skrati po dužini a sile oslonca se mnogostruko povećaju i ugroze ostale dijelove tijela.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!