Sjedite satima na poslu? Ako već morate, naučite kako sjediti zdravo

umor

„Sjedni da se odmoriš.; Baš sam se nasjedila na sastanku.; Kako to sjediš?“, često čujemo a rijetko razmišljamo o biti i kvaliteti sjedenja.

Ovaj tekst upoznat će vas i informirati o utjecaju sjedenja na zdravlje. Najvažnije je ponoviti da naše tijelo ne stoji uspravno i čvrsto zato što imamo duge, ravne, čvrste kosti već zato što imamo aktivnu zdravu fasciju. Fascija je vezivno-tkivni omotač svih struktura unutar tijela i povezuje, razdvaja, modelira i potiče ili blokira funkciju apsolutno svih organa i dijelova tijela.

Upravo ste se vratili sa skijanja? Evo što vam fizioterapeut savjetuje

Prijenos oslonca

Unutar fascije "plutaju" kosti, učvršćuju tjelesne pozicije mišići s tetivama i čvrstim pripojima, ugnijezdili su se organi, cirkulara u omotanim žilama sva tekućina; krvi, likvora, limfe.., mozak i živci prenose informacije. Sve nabrojano događa se u vitalnoj zdravoj, funkcionalnoj fasciji jednom rječju našem tijelu.

Kada sjedimo promjene se odnose s gornjeg dijela tijela prema donjem dijelu tijela. Oslonac sa stopala i aktivnost nogu se prenosi na zdjelično područje. Tu se drugačije aktiviraju sjedni mišići, koji inače stabiliziraju uspravan stav, tako da se kraće ili duže vrijeme istežu.

Za stabilizaciju se aktiviraju duboki mišići unutar zdjelice koji povezuju natkoljenice s kralježnicom i oni se intenzivno skraćuju. Oslonac tijela se prenosi na dvije sjedne kvrge zdjeličnog obruča, a trtica se povija gornjim dijelom naprijed što slabi aktivaciju prednjih trbušnih mišića, a jača stabilizatore uz kralježnicu.

Ako smo nagnuti ili rotirani dodatno se aktiviraju na jednoj strani rotatori trupa dok se suprotni istežu. Ako nemamo adekvatan oslonac za kralježnicu često se ramena poviju naprijed i pomaknu i glavu naprijed.

Umjesto da postoji balans između gornjeg dijela kralježnice i lopatica sa stražnje strane s prsnom kosti i prednjim dijelom u kojima su važni položaji ruku, javljaju se žarenja umor i loša funkcija ne samo gornjeg dijela leđa već i opsežno skraćenje fascija i mišića prednjeg dijela prsnog koša u kome se zarobljavaju dijafragma i pluća, srce i cijela cirkulacija naročito u područje glave.

Osim simptoma umora, bolova i zakočenosti pojedinih mišića mogu se javiti različiti oblici glavobolja, zujanje u ušima, pomak vilice, hrkanje i otežano gutanje, trnci u rukama i bolovi u području ramenog obruča, otežano disanje, poremećaj ritma srčane akcije, refluks jednjaka s vraćanjem hrane u jednjak sve do usne šupljine.

Opsežan niz simptoma se može javiti kod bilo kojeg oblika nepravilnog i pretjeranog sjedenja.

Stres, loše držanje, problemi s očima... Što sve može uzrokovati glavobolju?

A kako sjediti?

Pravilno sjedenje se opisuje uvijek s ugodno oslonjenim stopalima kojima su prsti usmjereni prema naprijed ne u stranu ili ususret. Idealno je da su gležnjevi i koljena te kukovi pod kutem od 90 stupnjeva što pomaže kralježnici da se održava u uspravnom stavu zadržavajući funkcionalne krivine prema naprijed donjeg dijela leđa i vrata a blagu zakrivljenost natrag nalazimo u području srednjeg dijela leđa, zatiljka i križne kosti.

Kralježnici dobru poziciju možemo olakšati podmetanjem lumbalne potpore bez obzira je li to ugrađeno izbočenje u autosjedalu ili stavite rolicu ili jastučić da vrši laganu potporu tog područja. Također kod dugotrajnog sjedenja, na putu na primjer, dobro je poduprijeti i vratni dio tako da baza glave naliježe na gornji dio rolice-potpore, a zatiljak je slobodan. Te pozicije najmanje opterećuju miofascialno tkivo koje bi trebalo biti u funkcionalnom balansu.

Kako zagrijati tijelo na hladnoći u samo par minuta? Evo nekoliko trikova

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!