8 savjeta za zdravu prehranu dijabetičara

Dijabetes kolesterol zdrava prehrana shutterstock 458850091

Tijekom liječenja dijabetesa, najvažnije je promijeniti način prehrane i života, odnosno prilagoditi se zahtjevima organizma. Uz redovitu tjelovježbu i redovitu posjetu liječnika, jedan od najvažnijih koraka je pravilna prehrana.

Taj korak može biti vrlo težak, s obzirom da vjerojatno niti ne znate što ste točno do sada krivo radili, a i radi se o navici koju je teško mijenjati. Najidealnije će biti ako imate potpunu podršku obitelji koja će vas poticati na pravilnu prehranu, ali i s vama se pravilno hraniti, a ovo su neki kuhinjski savjeti koje trebate implementirati u svoje kuhanje!

  1. Zamijenite škrob sa zdravim i bezškrobnim alternativama. Umjesto riže, tjestenine ili mesnih okruglica, radije posegnite za inačicama napravljenim od povrća. Isprobajte rižu od cvjetače ili pripremite spiralne špagete uz pomoć ovih trikova.

  2. Prvi savjeti koji će vam biti dani će biti da smanjite udio šećera i soli u svojim obrocima. No – to ne znači da vam hrana mora biti neukusna jer postoji niz drugih začina koje smijete koristiti i koji će čak možda i potpomoći vašem stanju! Igrajte se s okusima svježeg bilja, limunom i limetom, đumbirom, češćnjakom, pa čak i chilli papričicama ako volite ljuto.

  3. Bjelančevine neka vam budu na prvom mjestu, odnosno okrenite se ribi, poput tune i lososa, piletini, puretini, pa čak i svinjskim fileima. Biljne izvore bjelančevina potražite u grahu, hummusu i sjemenkama.

  4. Kako biste se zasitili kako treba, u svoje obroke uključite povrće bez škroba, poput tamnozelenog povrća, paprike, krastavaca i mahuna.

  5. Ne preskačite obroke već jedite regularno, svaka četiri do pet sata. Takav će vam način osigurati dovoljno energije, a i razina šećera će biti urednija. Uz to, zbog regularnih obroka i lijekovi, kao i inzulin, bit će efikasniji.

  6. Upoznajte se sa alternativnim nazivima šećera i čitajte pažljivo što piše na proizvodima koje kupujete!

  7. Mjerite na kuhinjskoj vagi koliko čega jedete. Iako se to čini kao dodatan posao, ovakav će vam način pomoći da shvatite gdje griješite, čega pojedete više nego što ste planirali te ćete sigurno raditi bolje odluke u budućnosti.

  8. Napravite plan prehrane odmah na početku tjedna! Tako ćete svaki dan znati što i koliko jedete, lakše se pridržavati plana, a znat ćete točno kada ćete unijeti ugljikohidrate i biti spremni odmah uzeti lijekove koji će u tom slučaju optimalnije djelovati.    

Pročitajte što jesti ako bolujete od šećerne bolesti, a pročitajte i 6 zlatnih pravila kuhanja!

Foto: Shutterstock

G.H.  

 Prati nas na Viber Public Chatu!