8 super činjenica o šljivama

Sljive sljiva shutterstock 281176457

Iako se šljive od davnina koriste u kulinarstvu i proizvodnji rakije, često se neopravdano smatraju (pre)običnim voćem. No, riječ je o supervoću!

1. Šljive su bogate vitaminom C, a u značajnim količinama sadrže i vitamine B skupine te vitamine E i K. Često se spominje i obilje vitamina A zato što su šljive bogate beta-karotenom koji se u organizmu po potrebi pretvara u vitamin A.

2. Tražite li prirodni izvor raznovrsnih minerala, odgovor je - šljiva! U njoj ima puno kalija i fosfora, a sadrži i željezo, magnezij, kalcij, bakar...

3. Poznato je da šljive potiču probavu i pomažu protiv zatvora (konstipacije) zato što su bogate vlaknima, koja također uravnotežuju razinu kolesterola u krvi.

4. Šljive su prava riznica antioksidansa koji štite tjelesne stanice od oštećenja (a time i od kancerogenih promjena) te djeluju protuupalno. Neka istraživanja pokazala su da samo jedna šljiva sadrži jednaku količinu antioksidansa kao puna šaka borovnica. Među antioksidansima koji se nalaze u šljivama su biljni pigment antocijanin (daje šljivama crvenu i plavo-ljubičastu boju) te kvercetin i katehin koji pripadaju skupini flavonoida. Katehin je moćan antioksidans kojega u obilju ima i u zelenom čaju.

5. Osim već spomenutog povoljnog djelovanja na probavu i razinu masnoća u krvi, zbog kombinacije svih navedenih tvari šljive jačaju imunitet i srčanožilni sustav, pridonose zdravlju kostiju, pročišćuju jetru, poboljšavaju vid, raspoloženje i pamćenje.

6. Iako šljive sadrže obilje raznovrsnih voćnih šećera, imaju nizak glikemijski indeks i samo 46 kalorija na 100 grama. Odlične su kao lagan, a zasitan međuobrok.

7. “Magličavost” površine šljive nije znak da je plod pokvaren nego da je svjež. Birajte šljive s peteljkama, čvrste i neoštećene, lagano mekane na pritisak (ali ne jako mekane!).

8. Na sobnoj temperaturi držite onoliko zrelih šljiva koliko ih možete pojesti u danu, a ostale spremite u hladnjak. Stavite ih u papirnatu ili plastičnu vrećicu, tako mogu u hladnjaku izdržati nekoliko dana. Šljive koje ste čuvali u hladnjaku bit će sočne i slatke ako ih ostavite na sobnoj temperaturi prije konzumacije.  

Ovih 7 namirnica prirodno ubrzavaju metabolizam

I.V.

Foto: Shutterstock 

 Prati nas na Viber Public Chatu!