5 namirnica za zdrave oči

Oči zdravlje

Vid je ipak najvažnije osjetilo, a oči su vrlo osjetljivi organ.

Promjenom prehrane i unosom određenih namirnica poboljšajte i izoštrite vid te zaštitite oči.

1. Mrkva

Već ste vjerojatno čuli kako su mrkva i ostalo narančasto voće i povrće dobri za zdravlje oči i zaštitu vida. Beta karoten, vrsta vitamina A, daje ovim namirnicama narančastu nijansu te pomaže mrežnici te ostalim dijelovima oka da funkcioniraju kako treba.

2. Zeleno povrće

Bogato je luteinom i zeaksantinom – antioksidansima smanjuju rizik od razvoja makularne degeneracije (degeneracije žute pjege) i katarakta (sive mrene).

3. Jaja

Žumanjak također sadržu lutein i zeaksantin, ali i cink koji je dobar u prevenciji razvoja degeneracije žute pjege.

4. Citrusi i bobičasto voće

Ove namirnice pune su vitamina C koji se pokazao kao spasitelj vida te vitamin koji smanjuje rizik od pojave mrene.

5. Bademi

Bogati su vitaminom E koji sprječava pojavu makularne degeneracije. A šaka badema sadrži dnevnu dozu vitamina

Zašto je crveni luk ipak bolji od bijeloga luka?

M.S.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!