Promjenom prehrane smanjite kolesterol - što jesti, a što izbjegavati?

Shutterstock 335916845

Povišeni kolesterol u krvožilnom sustavu nanosi teške štete našem organizmu. U normalnim količinama je zdrav zato što ga organizam koristi u stvaranju hormona te vitamina A, D, i E.

Problem nastaje kada se u krvi stvori veliki postotak kolesterola te tada dolazi do začepljenja krvnih žila i smanjenog protoka krvi. Prehrana kojom ćemo održati poželjnu razinu kolesterola treba imati unos namirnica koje smanjuju tzv. LDL, odnosno loši kolesterol. Bazira se na cjelovitim i neprerađenim namirnicama poput svježega voća i povrća, cjelovitih žitarica kao što su bob, ječam i riža, mahunarki, odnosno graha, soje i graška, orašastih plodova, ribe i sjemenki. Kod odabira masnoća bitna je njihova kvaliteta zato odaberite hladno prešana nerafinirana ulja poput maslinova, lanena, ulja konoplje i bučina ulja koja sadrže hranjive tvari.

Namirnice koje smanjuju loš kolesterol

Češnjak: istraživanja pokazuju da snizuje kolesterol i krvni tlak te sprječava moždani udar, ali štiti i srčani sustav

Luk: sprječava nastanak ugrušaka koji mogu nastati nakon nakupljanja kolesterola u žilama

Kupus: možete birati svježi ili kiseli, a bogat je vitaminom C, mineralima i antioksidansima te je dobar za čišćenje toksina iz tijela, pogotovo detoksikaciju krvnih žila

Raštika: jedna je od najzdravijih namirnica, a smanjuje rizik od bolesti srca i žila te snizuje tlak

Bademi: ovo je lijek koji se oduvijek koristio za čišćenje žila i prevenciju visokog tlaka te bolesti srca

Jagode: bogate su pektinom, topivim vlaknima koje smanjuju loš kolesterol, a liječe srce i žile

Trešnje: obiluju flavonoidom koji sprječava nastanak i razvoj bolesti srce i krvnih žila

Hrana koju trebate izbjegavati

Iz svakodnevne prehrane izbacite prženu i pohanu hranu. Bijelo brašno zamijenite zdravim brašnima od cjelovitih žitarica koje će vašem organizmu omogućiti dovoljno hranjivih tvari. Također, za krvne žile su štetne i velike količine šećera, kolača, grickalica i gaziranih pića. Najvažnije od svega je da kofein, odnosno kavu zamijenite crnim ili zelenim čajem.  

Wasabi – ukusan i zdrav japanski hren

Foto: Shutterstock

M.S.

 Prati nas na Viber Public Chatu!