7 savjeta uz pomoć kojih ćete prestati jesti šećer

Stop šećeru

Šećer je stalna namirnica u kućanstvu, no vrlo je štetan. Osobito je zabranjen oboljelima od dijabetesa te srčanim bolesnicima.

Prosječna osoba dnevno unese 22 žlice šećera, odnosno 3 puta više od preporučene doze. Izbacivanje šećera može biti zastrašujuće i nemoguće budući da se skriva u brojnoj hrani i stvara svojevrsnu ovisnost. Prestanak konzumiranja šećera jedan je od trendova hrane vrijedan pokušaja.

Šećer sadrži 16 kalorija u čajnoj žličici, iako to ne zvuči mnogo može se unositi u većim količinama, a ne pruža hranjive tvari. Dodatne kalorije povećavaju rizik od pretilosti i dijabetesa, kaže neuroznanstvenica Nicole Avena

Istraživanje koje su proveli novinari američkoga časopisa za zdravlje i prevenciju, JAMA, iz 2013. godine, pokazuje da za svakih 150 kalorija rafiniranoga šećera mogućnost oboljenja od dijabetesa raste za 1.1 %. Isti časopis proveo je istraživanje 2014. godine te su ustanovili da što više šećera osoba unosi to je jednako veća šansa oboljenja od srčanih bolesti.

Nemojte zaboraviti na to što šećer radi s razinama glukoze u krvi te kako se zbog toga vi osjećate umorno, izbezumljeno i razdražljivo, naglašava nutricionistica Brittany Kohn iz New Yorka.

Šećer koji se prirodno nalazi u hrani poput fruktoze u voću ili laktoze u mlijeku nije potrebno izbjegavati. Aveda ističe da voće sadrži šećer koji je u boljim proporcijama sa vlaknima i hranjivim tvarima.

1. Umjetno sladilo nije odgovor

Zamjena šećera u korist kemijskoga sladila poput aspartama ili saharina ipak nije odgovor.

Umjetni zaslađivači daju slatki okus bez kalorija, pa kad konzumirate ove proizvode još ste uvijek gladni. Također slađi su od prirodnoga šećera, a to može zbuniti vaše osjetila okusa te se zbog toga povećava želja za hranom koja sadrži visoke količine šećera, kaže Kohn.

Pijenje samo jednoga soka dnevno povezano je s povećanjem tjelesne težine i rizika od dijabetesa.

2. Odricanje od šećera je dugotrajan proces

Naš organizam naviknut je na unos slatkih namirnica, zbog toga naglo odricanje može uzrokovati glavobolje, tjeskobu i promjene raspoloženja. Nutricionistica preporučuje da se odvikavate korak po korak kako bi tijelo imalo dovoljno vremena da se prilagodi.

3. Prestanite piti slatka pića

Gazirani i voćni sokovi, sportski napitci te ledeni čaj su tajni izvor dodatnoga šećera.

Sladoledna pića ili napici od voća su poput tekućega šećera i dodaju puno kalorija bez da glad zadovolji, napominje Avena.

Umjesto kupovnih voćnik sokova pokušajte sami iscijediti voće i dodati vode.

4. Izbacite poslastice

Kolačići, muffini, torte i ostale slastice napravljene od bijeloga rafiniranoga brašna imaju visoku količinu dodatnoga šećera. Česti unos može poremetiti razine šećera u krvi te zbog toga osjećamo veću potrebu za tim poslasticama. Radije u pripremi hrane koristite pšenicu sa cjelovitim zrnima.

5. Smanjite hranu iz brzih restorana

Brojne vrste ukusnih jela prelivene su umacima od dodatnih tvorničkih šećera.

Neuroznanstvenica Avena objašnjava da postoji mogućnost da se i u kori pizze nalazi šećer, ali ga ne osjetimo

Pažljivo pročitajte naljepnice: potražite smeđi šećer, kukuruzni sirup, fruktozu, agave, smeđi sirup od riže, šećer od šećerne trske, šećerni sirup i ispareni sok od šećerne trske, a to su samo drugi načini za reći "šećer".

6. Napravite posebno mjesto za slatkiše

Ako ostatak domaćinstva ne misli smanjiti šećer zajedno s vama, vjerojatno ćete vidjeti šećerne proizvode i dodatke šećera diljem vaše kuhinje te doći u napast. Umjesto toga napravite jednu ladicu ili policu u vašoj kuhinji gdje svi ostali mogu ostaviti svoje poslastice, ali tako da vi ne morate vidjeti proizvode svaki put kad otvorite ormar ili hladnjak, predlaže Avena. Većina nas jede ono što prvo vidimo, tako da ako ne vidite slatkiše, nećete žuditi za time.

7. Isprobajte prirodni okus slatkog

Kako biste izbjegli rafinirane dodatke pogledajte što sadrži vaša polica sa začinima.

Ekstrakt cimeta ili vanilije dodan u kavu i žitarice nude slatki okus bez nuspojava šećera i nulte kalorije, kaže Kohn.

Ostali slatki začini i bilje za dodavanje piću te obrocima uključuju đumbir, muškatni oraščić i kardamom.

10 ''zdravih'' namirnica koje biste trebali izbjegavati!

Foto: Shutterstock

M.S. 

 Prati nas na Viber Public Chatu!