Chia sjemenke - 10 prednosti konzumacije ove super namirnice

Slika 1

Čuli ste za chia sjemenke, ali ne znate zašto su dobre i kako ih pripremiti? Donosimo 10 pozitivnih utjecaja chia sjemenki na zdravlje i 3 recepta za pripremu!

Chia sjemenke su čudesne sjemenke s iznimnim nutritivnim vrijednostima zbog čega su i, potpuno opravdano, jedna od najpoznatijih i najkorištenijih namirnica koje nose oznaku „superhrane“. Zbog njihovih iznimnih svojstava nutricionisti savjetuju njihovu redovnu konzumaciju.

Preporučljivo je držati ih u dobro zatvorenim staklenim ili plastičnim posudama na suhom mjestu kako bi im se zadržala svježina.

Donosimo 10 prednosti konzumacije chia sjemenki:

1. Visoka nutritivna vrijednost

Nutritivna gustoća je omjer nutritivne i kalorijske vrijednosti, a hrana koja je nutritivno gusta, poput chia sjemenki, ima po kaloriji proizvoda visoku nutritivnu vrijednost. Chia sjemenke su bogate vitaminima i mineralima, a sadrže i sva tri makronutrijenta: složene ugljikohidrate, zdrave masti i kvalitetne proteine.

2. Visok udio vlakana

Vlakna su izrazito bitna u prehrani jer utječu na kvalitetnu i zdravu probavu. U 100 grama chia sjemenki nalazi se 34 g vlakana, dok je preporučeni dnevni unos vlakana 25-38 g za odraslu osobu.

3. Sadrže zdrave omega-3 masne kiseline

Većina masnih kiselina koje nalazimo u chia sjemenkama su zdrave, nezasićene masne kiseline, s preko 50% udjela omega-3 masnih kiselina. Redovan unos omega-3 masnih kiselina povezan je sa smanjenim rizikom od razvoja kardiovaskularnih bolesti.

4. Bogat izvor kalcija

Chia sjemenke su bogati izvor kalcija: u 100 grama chia sjemenki nalazi se oko 620 mg ovog važnog minerala.

Kalcij doprinosi normalnoj funkciji mišića, živčanom prijenosu, funkciji probavnih enzima, metabolizmu stvaranje energije, zgrušavanju krvi te zdravlju kostiju i zuba.

5. Dobar izvor željeza

Odrasloj osobi je potrebno 8-18 mg željeza dnevno, a u 100 g chia sjemenki nalazi se 7,7 mg ovog neophodnog minerala. Željezo doprinosi imunitetu, kognitivnoj funkciji te smanjuje osjećaj umora i iscrpljenosti.

6. Sadrži vrijedne elektrolite

Chia je bogata mineralima koji u tijelu funkcioniraju kao elektroliti te sudjeluju u pravilnom radu mišićnog sustava i srčanim funkcijama. Chia je posebno bogata magnezijem (335 mg/100 g chia sjemenki) i umjerenom količinom kalija.

7. Dobar izvor vitamina B-kompleksa

Od vitamina iz B kompleksa, u chia sjemenkama nalazimo tiamin, riboflavin i niacin. Vitamini B-kompleksa imaju važne funkcije u metabolizmu i kardiovaskularnom zdravlju.

8. Pomažu u kontroli apetita

Chia sjemenke u ovom slučaju djeluju na više način: vlakna i proteini koje sadrže doprinose kontroli šećera u krvi, pri čemu apetit i razine energije ostaje stabilne i nema naglih promjena. Osim toga, zbog njihove sposobnosti da apsorbiraju tekućinu, obroci koji sadrže ove sjemenke su znatno zasitniji pa održavaju osjećaj sitosti kroz dulje vrijeme.

9. Neutralan okus

Chia sjemenke nemaju neki dominantan okus pa dodavanjem jelima neće promijeniti okus jela, što ih čini jednostavnom namirnicom za unos, pogotovo za one osjetljivijih nepca.

10. Doprinosi mršavljenju i razini kolesterola u krvi

Studije su potvrdile da redovna konzumacija chia sjemenki može doprinijeti smanjenju viška kilograma te regulaciji razina kolesterola u krvi.

Uključite chia sjemenke u svoju svakodnevnu prehranu i uživajte u nutritivnom bogatstvu kojim će vas ove čudesne sjemenke obogatiti.

Da se previše ne mučite s pronalaskom ideja za konzumaciju chia sjemenki donosimo vam prijedlog pripreme 3 chia pudinga kojima nećete moći odoljeti.

Recepti s chia sjemenkama - Chia pudinzi:

Što čekate?

Upravo smo vam predložili 3 jednostavna recepta za pripremu chia sjemenki, a s 10 navedenih prednosti konzumacije ovih čudesnih plodova prirode, i najsumnjičavijima smo otklonili sve sumnje da chia sjemenke treba uvrstiti u jelovnik. Uživajte!

Chia sjemenke možete kupiti u Fitness.com.hr webshopu.

 Prati nas na Viber Public Chatu!