Ovih 8 namirnica zdrave žene jedu svakog dana!

hrana, zena Shutterstock 572662429

Postoji nekoliko faktora zbog kojih su žene u rizičnoj skupini od razvoja određenih bolesti. Na primjer, bolesti srca su u Americi vodeći uzrok smrti kod žena

Na sreću, postoji način kako možete zaštiti imunološki sustav i prevenirati razvoj bolesti, a taj se način naziva – pravilna prehrana. Namirnice, čiji popis donosimo u nastavku teksta, služe za snižavanje kolesterola, bolju probavu, ubrzani metabolizam i zdravu i lijepu kožu i kosu. Ako ste ih do sad izbjegavali, vrijeme je da ih uvedete u prehranu i uživate u njihovim dobrobitima kako to čine žene kojima je zdravlje uvijek na prvom mjestu. 

1. Jaja

Žutanjak jajeta je dom za brojne esencijalne nutrijente, poput kolina koji je povezan sa zaštitom od razvoja raka dojke. Jedno je istraživanje pokazalo je da su pretili ljudi koji su za doručak jeli dva jajeta izgubili 65 posto više težine nego žene koje su ujutro jele pecivo. Proteini u jajima brže zasićuju i produžuju osjećaj sitosti, a to znači da ćete manje biti u napasti posegnuti za grickalicama ili zavirivati u hladnjak.

Kardiolozi otkrivaju 25 nevjerojatnih načina na koji paze na tlak i štite svoje srce

2. Grčki jogurt

Jogurt je odličan način za unos kalcija, a uz to je jak probiotik za podizanje imuniteta. Idući put kad kupujete jogurt odaberite onaj Grčki jer ima duplo više proteina kojeg 25 posto žena iznad 40-te godine ne unosi dovoljno.

3. Losos

Da bi naš mozak nesmetano funkcionirao neophodna je uravnotežena prehrana, ali i unos namirnica koje sadrže omega 3-masne kiseline koje štite moždane stanice od propadanja, sprečavaju razvoj bolesti srca, pomlađuju kožu te poboljšavaju raspoloženje. 

4. Orašasti plodovi

Orašaste plodove vrlo je jednostavno nositi sa sobom, ne hlape i ne mijenjaju okus, jeftini su u usporedbi s drugim izvorima proteina - i jako ukusni. Orasi su bogati omega-3 masnim kiselinama, bademi su prvaci u kategoriji vitamina E i magnezija. Indijski oraščići također obiluju magnezijem, dok se selen, koji štiti od raka prostate, nalazi u brazilskim oraščićima. Osim navedenih sastojaka, orašasti plodovi sadrže i vlakna, folate, bakar i arginin. Dakle sve potrebno za zdravlje nalazi se u orašastim plodovima.

Zlatni savjeti nutricionistice: Što jesti za večeru ako ste na dijeti?

5. Zobena kaša

Zob je “melem” za organizam i zbog obilja minerala (prije svega željeza i kalcija), vitamina B i vitamina E te aminokiselina te vlakana. Istraživanja su pokazala kako redovnom konzumacijom ove namirnice smanjujete rizik za bolesti srca i razvoj dijabetesa tip2. 

6. Avokado 

Za razliku od ostalog voća, avokado jedini sadrži mononezasićene masnoće koje su korisne za srce, s obzirom na to da podižu razinu dobrog kolesterola u krvi (HDL-a) . U samo 100 grama avokada se nalazi 14 posto kalija što ga čini idealnim saveznikom u borbi protiv visokog tlaka, a samim time i srčanog udara. Avokado je i bogat vitaminom E koji je potreban koži kako bi ostala hidratizirana. 

7. Špinat

Najveća blagodat špinata je količina vitamina i minerala koje sadrži pa je tako bogat izvor folne kiseline, vitamina A, B, C, E, željeza, mangana i kalija. Sadrži velike količine magnezija koji je važan za rad mišića i srca, a kalij pospješuje izlučivanje vode iz organizma, što znači da snižava krvni tlak, olakšava rad bubrega i srca, potiče rad gušterače i probavu. Jasno je, već danas za ručak pripremite špinat! 

8. Rajčica

One su najbolji izvor likopena, antioksidanta koji može štititi od bolesti srca i raka dojke. istraživanja su pokazala da vitamin A može spriječiti nastanaka makularne degeneracije, koja je ozbiljna bolest oka. Uz to, rajčica sa svim svojim svojstvima se bori protiv nastanka sive mrene. 

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!