Previše šećera šteti zdravlju, evo kako ga u kratkom roku izbaciti iz prehrane

šećer

Često se govori da šećer izaziva ovisnost jer podiže razinu serotonina u mozgu, podižući tako raspoloženje i ublažavajući depresiju. No, to također izaziva niz problema, a odvikavanje od njega uključuje depresiju, razdražljivost, glavobolju, nemir i nervozu. Saznajemo za vas kako se brzo riješiti ove navike.

Kako bi vam pomogli smanjiti unos šećera u organizam i uspješno se odreći slastica koje toliko  volite, donosimo vam par natuknica kako se lako riješiti navike.

Prepolovite količinu šećera u jutarnjoj kavi 

Ako inače stavljate dvije žličice šećera u kavu, odmah danas stavite samo jednu. Nakon par dana ćete se priviknuti i, ako ste dovoljno hrabri, kroz nekoliko dana piti ćete gorku kavu!

Zamijenite gazirana pića svježe cijeđenim sokom

Ako ste fan gaziranih slatkih pića, umjesto limenke omiljenog napitka pomiješajte sok svježe cijeđene naranče i mineralne vode. Ukoliko vam se ne da cijediti voće, kupite voćni sok u dućanu, ali pazite da na njemu piše sto posto prirodni sok. Gotovo 25 posto ukupnog unosa kalorija unosimo putem zaslađenih sokova.

Na dijeti ste? Iskoristite moć začina kako bi ubrzali taj naporan proces...

Mjerite porcije

Ako volite poslastice poput sladoleda, bombona ili gumenih bombona, uvijek pokraj sebe imajte posudicu koja će vam biti mjera za količinu, koju ste prethodno odredili kao dovoljnu.

Šećer se iz više razloga smatra drogom, ako ga izbacite iz prehrane doživjet ćete velike promjene. Postat ćete smireni, manje razdražljivi, bez drastičnih promjena raspoloženja i s viškom energije.

Smiruje glavobolje, štiti srce, regulirala probavu... Lovorov list čuva naše zdravlje

Znate li koji su najčešći mitovi o šećeru?

MIT 1. SMEĐI ŠEĆER BOLJI JE OD BIJELOGA

Dijetetičarka Heather Bauer navodi kako su smeđi i bijeli šećer procesuirani na isti način te da se time ne razlikuju. Tvrdi i kako neke vrste "zdravijeg" smeđeg šećera mogu imati više kalorija nego bijeli, a i ministarstvo poljoprivrede SAD-a je potvrdilo kako jedna žličica smeđeg šećera sadrži 17 kalorija dok ista količina bijelog šećera ima 16. Ono što razlikuje smeđi od bijelog šećera njihova je boja, a smeđi nastaje zbog nusproizvoda iz proizvodnje šećera koji nije u potpunosti prerađen ili ga je proizvođač naknadno dodao kako bi postigao tu boju.  

MIT 2. NAJBOLJI ŠEĆER ZA PRIPREMU KOLAČA JE ONAJ KOKOSOV

Dijetetičarka Rachel Swanson navodi kako kokosov šećer sadrži vitamine i minerale koji se ne nalaze u drugim šećerima, no pojavljuju se u tako malim količinama da bi za zadobivanje prednosti tog šećera morali pojesti velike količine, a to se nikako ne peporuča. 
U konačnici, zaključuje dijetetičar Zach Cordell, “Kolač koji sadrži kokosov šećer i dalje je kolač s šećerom". 

MIT 3. PRIRODNI ZASLAĐIVAČI - AGAVIN I MED MOGU SE JESTI U VELIKIM KOLIČINAMA

Agavain sirup i med sadrže više kalorija nego bijeli šećer, a agavin sadrži i više fruktoze od visokofruktoznog kukuruznog sirupa, tvrdi dijetetičarka Julie Lee. Stručnjaci u konačnici zaključuju kako oznaka prirodno nikako ne bi smjela poticati konzumaciju velikih količina te se svakako preporuča umjerenost. 

MIT 4. ETIKETA NA PROIZVODU NE NAVODI ŠEĆER PA TO ZNAČI DA PROIZVOD NE SADRŽI ŠEĆER

Američka Agencija za hranu i lijekove potvrdila je kako postoji 60 različitih alijasa pod kojima se pojavljuje šećer, a neki od njih su saharoza, dekstroza, dekstrin, zlatni sirup i drugi. U konačnici, skrivene šećere jednostavno je prepoznati po nastavku -oza, a u većini slučajeva on se pojavljuje i u obliku raznih sirupa kao što su visokofruktozni kukuruzni sirup, rižin sirup i organski sok od trske. 

A. A. 

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!