Promijenite prehrambene navike i riješite se napuhnutosti!

srce na trbuhu

Napuhnutost osjećamo kad se prejedemo, nakon što pojedemo pizzu ili uoči menstruacije... Nema žene koja nikada nije imala osjećaj da je napuhnuta poput balona, a za taj osjećaj krivi su hormoni (posebno progesteron koji je glavni krivac za predmenstrualnu napuhnutost).

lNo, nije problem samo u hormonima, već i u lošim prehrambenim navikama: previše soli (gornja granica trebala bi biti pola žličice soli dnevno) i šećera pospješuju zadržavanje tekućine u tkivima. Neredovita prehrana i neustaljene prehrambene navike također mogu biti uzrok napuhnutosti.

S druge strane premalo proteina uzrokuje manjak albumina – aminokiselina koja pomaže krvi da povuče vodu iz tkiva te da spriječi njezino zadržavanje između stanica.

Pokušajte napraviti male promjene u prehrambenim navikama;

  • Povećajte unos tekućine, osobito vode. Izbjegavajte gazirana, slatka i alkoholna pića. Svakako povećajte unos vode, otprilike jednu čašu svakih sat vremena
  • Jedite više voća i povrća koji obiluje kalijem koji je glavni neprijatelj soli
  • Riba, bijelo meso i svježi sir dobar su izvor aminokiseline albumin, koja za razliku od crvenog mesa uzrokuje proizvodnju dušičnih otpadnih tvari te manje opterećuje bubrege
  • Ananas ima diuretičko djelovanje
  • kZeleni čaj potiče uklanjanje otrova  iz organizma te pospješuje potrošnju kalorija
  • Zelena salata i gorko povrće učinkovito čiste jetru
  • Probiotici su prijateljske bakterije koje pomažu u održavanju zdravlja crijeva štiteći ih od štetnih bakterija. Istraživanja su pokazali da probiotici mogu pomoći u smanjenju nadutosti.

Važno je da pazite da jedete zatvorenih usta, da ne jedete prebrzo i da ne gutate zrak. Jedite sporije i pokušajte uživati u svakom zalogaju.

Ujedno je važno jesti često ali malo, ne preskakati obroke i izbjegavati duga razdoblja nejedenja.

Vježba je fantastičan način stimuliranja prolaska plinova kroz probavni trakt. Tjelesna aktivnost ujedno uklanja anksioznost i smanjuje trbušne bolove uzrokovane stresom jer ljudi imaju običaj gutati više zraka kad su nervozni.

 

k
Autorica teksta:

Meri Filipović, mag. nutricionizma,
stručni savjetnik za Bioeliksir terapiju

www.bioeliksireuropa.hr

 

 Prati nas na Viber Public Chatu!