Slasni škampi, puni proteina i minerala

Shutterstock 446271121

Zbog slasnog, nježnog mesa osebujnog okusa, škampi su među najpopularnijim plodovima mora.

Osim što su izuzetno ukusni, škampi su bogati hranjivim tvarima, a ne sadrže puno kalorija - energetska vrijednost 100 grama svježih škampa je oko 105 kcal. “Gurmanski” morski rakovi bogati su proteinima, omega-3 masnim kiselinama i vitaminima B skupine - sve odreda tvarima koje su važne za zdravlje srčanožilnog i živčanog sustava. Škampi sadrže i broje minerale: fosfor, kalij, kalcij, magnezij, željezo, cink, bakar, selen... Boju im daje astaksantin, crveni prirodni pigment koji je snažan antioksidans, pa također pridonosi zdravlju.

Pazite na svježinu

Škampi su nakon ulova izuzetno osjetljivi i vrlo brzo gube svježinu, pa ih ribari odmah nakon izvlačenja iz mora stavljaju na led. Pri kupnji pazite da škampi budu ružičasto-narančasti - ako boja “vuče” na sivkastu ili primijetite bilo kakve druge promjene boje, ne kupujte ih. Također je važno da ugodno mirišu na more - ako je miris imalo neugodan, to također znači “ne kupuj”.

Škampe možete kupiti cijele ili očišćene; repove ili očišćene repove; svježe ili zamrznute. Ako ih sami zamrzavate, ne perite ih u vodi iz vodovoda (zbog oksidacije) i pohranite ih što prije u posude za zamrzavanje. Ako ste kupili zamrznute škampe, kada ih jednom odmrznete, iskoristite ih isti dan, a nemojte ih ponovno zamrzavati.

Spremni za sve kombinacije

Škampi su svestrana namirnica s kojom se mogu pripremiti najraznovrsnija jela, od juha do salata, rižota, namaza... Odlični su škampi na žaru, kao i škampi na buzaru, pripremljeni s maslinovim uljem češnjakom i bijelim vinom, a po ukusu i rajčicom.

U raznim kombinacijama škampi se fino slažu s raznim marinadama, povrćem, gljivama, mesom, vrhnjem, začinskim biljem...  

I.V.

Foto. Shutterstock 

 Prati nas na Viber Public Chatu!