Što je to zapravo proteinski kruh?

Kruh proteinski kruh integralni kruh žitaric eshutterstock 355821332

Proteinski kruh sve češće je tema razgovora pogotovo kod onih osoba koje se žele zdravije hraniti i koji žele poboljšati rezultate svojeg vježbanja te smršavjeti.

Proteinski kruh je drugačiji od običnog kruha, primarno zbog sastava, a smatra se zdravijom inačicom te je onaj kojeg bismo trebali češće koristiti.

Proteinski kruh u svom sastavu ima puno manji udio ugljikohidrata, a veći udio proteina i masti od običnog kruha“, objašnjava nam Dana Mrvić, magistrica nutricionizma iz savjetovališta Nutricionist d.o.o.

Biljni i životinjski izvori proteina

Proteinski kruh možemo prepoznati već po izgledu, jer se on najčešće pravi od raznih sjemenki i mahunarki, a one su i zaslužne za značajno veći udio proteina u ovom kruhu naspram običnog. Ipak, kao najbolje izvore proteina, Mrvić navodi one namirnice životinjskog porijekla. U proteinskom kruhu ove namirnice mogu biti jaja, svježi sir ili mlijeko.

Međutim komercijalni proteinski kruhovi su najčešće napravljeni od namirnica biljnog porijekla kao što su pšenica, pšenični proteini, sojin protein, mekinje, orašasti plodovi i sjemenke. Kako bi konzumirali sve aminokiseline koje su organizmu potrebne kroz namirnice biljnog porijekla potrebno je kombinirati žitarice, sjemenke i mahunarke- ističe nutricionistica.

Upravo su sjemnke i orašasti plodovi ono što bi Mrvić istaknula kao najvrijednije sastojke proteinskog kruha jer osim proteinima, ovi sastojci bogat su izvor i omega-3 masnih kiselina, što znači da imaju još značajniji utjecaj na zdravlje.

Proteinski kruh je koristan za sve osobe koje žele reducirati količinu ugljikohidrata u prehrani kao što je to na primjer kod redukcijskih dijeta i za osobe koje žele povećati unos proteina kao što su sportaši i vegetarijanci – naglasila je.

Uz to, Mrvić naglašava i kako bismo kod konzumacije proteinskog kruha trebali pripaziti jer ovakva vrsta kruha ima visok udio masti.

Masnoće u prehrani - kako razlikovati dobre od loših?

Naime iako se uglavnom radi o „dobrim“ mastima one svejedno povećavaju kalorijsku vrijednost kruha, a svaki višak kalorija odnosno energije može uzrokovati debljanje. – istaknula je.

Iskuštajte ovaj proteinski kruh s bademima, suncekretovim sjemenkama i mekinjama, a pripremite i kruh s kefirom!

Foto: Shutterstock

G.H.

 Prati nas na Viber Public Chatu!