Svakodnevno brojanje kalorija može dovesti i do poremećaja u prehrani

brojanje kalorija

Trebaju li svi brojati kalorije? Na ovo pitanje nutricionist Bojan Stojnić daje kratak i jasan odgovor – ne. Zapravo nije poanta u brojevima unosa i potrošnje, poanta je u njihovoj razlici, odnosno ravnoteži.

Nju je najjednostavnje pratiti vaganjem na tjednoj bazi i prema promjeni utvrditi odgovara li vaš unos potrošnji. Ako kilaža dugoročno pada, u energetskom ste deficitu, odnosno unosite manje energije no što trošite.

Koliko nam štete kasnonoćni posjeti hladnjaku? Evo što nutricionist kaže

S druge strane, ako brojka na vagi konstantno raste, u energetskom ste suficitu ili jednostavnije, premašujete svoje dnevne kalorijske potrebe. Ukoliko se ipak odlučite pozabaviti brojkama najčešće se koriste američke DRI tablice za referentan prehrambeni unos. Danas računicu olakšavaju razne aplikacije.

Previše šećera u prehrani može povećati rizik za razvoj depresije

Svatko bi trebao poznavati osnove funkcioniranja tijela, pa tako i koncept kalorija. No nisam zagovornik njihovog stalnog brojanja, jer najčešće predstavlja suvišno opterećenje, a bez stručne kontrole, može rezultirati i poremećajima u prehrani. Stoga bih onima kojima je to potrebno, ili onima koji žele bolje iskontrolirati svoju prehranu, preporučio da brojanje kalorija, kao i ostale komponente zdrave prehrane, prepuste nutricionistu, kaže nutricionist.

Pored toga što će vam uštedjeti vrijeme, isti vam neće dopustiti da u svrhu maksimalne redukcije kalorijskog unosa zanemarite svoju nutritivni unos, odnosno kvalitetu prehrane, te će vas zaštititi od potencijalnog razvoja nezdravog odnosa prema hrani, objašnjava mag. nutr. Bojan Stojnić, portal nutricionizam.hr.

Istine i laži o LCHF prehrani - dobar odabir ili ne?

Ordinacija.hr

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!