Vašem organizmu nedostaje kalcija? Evo u kojim namirnica ga možete pronaći

Shutterstock 366258461

Kalcij je neophodan je za izgradnju kosti i zubi, zgrušavanje krvi i prijenos živčanih impulsa. Međutim, najpoznatija uloga kalcija je prevencija osteoporoze.

Kalcij se ne može proizvesti u tijelu pa ga zato moramo uzimati hranom. Iako je široko zastupljen u namirnicama, u današnje vrijeme mnogima nedostaje kalcija zbog “moderne” prehrane. Apsorpciju kalcija otežava masna hrana, a natrij (sol), kofein i fosfati iz gaziranih pića povećavaju izlučivanje kalcija iz organizma.

Prema smjernicama, čovjek bi trebao tijekom dana u organizam unijeti oko 1 000 mg kalcija što će osigurati manji rizik od nastanka raznih bolesti od kojih je možda najozbiljnija upravo osteoporoza.

10 iznenađujućih činjenica o mrkvi

Ako govorimo o unosu kalcija putem hrane, dobro će poslužiti organski tofu, sardine, raštika i sjemenke sezama. Ova hrana pruža sastojke koje vaše tijelo treba za zdrave kosti. Raštika, na primjer, osim kalcija vašem će organizmu dati i vitamin K i magnezij, dok će sardine spriječiti upalne procese, dati omega-3 masne kiseline i vitamin D.

Hrana bogata kalcijem:

  • Mlijeko
  • Posni sir
  • Sok od naranče
  • Losos i skuša
  • Brokule
  • Suhe smokve
  • Kelj
  • Morska trava
  • Sve vrste graha
  • Bademi
  • Zeleno lisnato povrće

Ako želite unositi kalcij putem dodataka prehrani, birajte one koji vašem organizmu daju isto što i navedene namirnice.

A. A.

 

 Prati nas na Viber Public Chatu!