Visoki tlak, zatvor, dispepsija... Sve su to rezultati blagdanskog prejedanja

torta

Stanovnici zapadnog svijeta za božićnih blagdana prehranom mogu unijeti i do tri puta više energetski bogate hrane nego ostalih dana u godini.

To bi značilo više od 6500 kilokalorija na dan! Iako taj podatak zvuči alarmantno, još je važnije, kažu nutricionisti, istaknuti odakle te kilokalorije dolaze. Iz šećera, transmasti, zasićenih masti... Nadalje, treba spomenuti i katastrofalan metabolički učinak takve hrane, uz popratni kronični nedostatak biljnih vlakana i – vode.

Da, vode, bilo one koja se nalazi u namirnicama poput povrća i voća, bilo one koju ciljano unosimo čajevima, prirodnim voćnim sokovima ili pak nemasnim juhama. Zimi smo kronično dehidrirani. A onda i kronično konstipirani (probavni zatvor). Usto, unos soli doseže takve koncentracije da su bubrezi, uz jetra, blagdanskom prehranom akutno najpogođeniji.

U dugoročnom smislu, najgore prolaze crijeva i krvne žile. Poremećaj krvnog tlaka (najčešće hipertenzija), probavni zatvor, koji traje i po nekoliko dana, dispepsija s podrigivanjem i nadimanjem koje ne prestaje danima... Ambulante su nakon blagdana redovito pune ljudi koji traže pomoć zbog probavnih tegoba, a nerijetki su i oni koji pribjegavaju kurama čišćenja sodom bikarbonom te provjerenim i neprovjerenim biljnim pripravcima.

Pravilno kombiniranje hrane

Samokritičan pogled u zrcalo tjera ljude u očaj, pa počinju na internetu tražiti najbolje programe koji jamče mršavljenje u najkraćem roku. Cijena – nije problem. Kako tomu doskočiti? Pravilnim kombiniranjem hrane.

Zašto jesti hren kad je hladno? Pomaže kod prehlade, olakšava upalu sinusa...

Morate li baš uz pečenu patku ili odrezak pojesti tanjur krumpira ili uz pečenu puricu dva tanjura mlinaca? Naravno da blagdanska prehrana ima svoju tradicionalnu važnost, no možda da pokušate na jednom dijelu tanjura, uz pečenu puricu, staviti dvije porcije naribanoga kupusa (zelja) ili kiseloga kupusa s bučinim uljem, i tek malo kuhanog krumpira.

Kada pravite kolače, mora li svaki od njih biti pripremljen s bijelim brašnom, ili biste možda željeli pripremiti koji novi recept s orasima, smokvama, datuljama, jabukama, kokosom i rogačem u glavnoj ulozi? I blagdanska prehrana može biti i ukusna i zdrava. Neka to bude vaš moto za nadolazeće blagdane.

Riblja juha - tako ukusna, a tako jednostavna za pripremiti

Magazin Ordinacija.hr

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!