Zašto je organizmu potrebna voda?

casa-puna-prazna-voda

Iako manje osjećamo žeđ, ni zimi ne smijemo zaboraviti piti, a voda će nam pomoći i da izgubimo pokoji suvišni kilogram.

Za zdravlje krvi i tkiva potrebni su nam svi sastojci vode, uključujući elektrolite i mineralne soli (natrij, kalij, kalcij, magnezij, klor, bikarbonat, fosfat, sulfat...).

jPrilikom dugotrajnih fizičkih napora sportaši, primjerice, moraju nadomjestiti elektrolite uzimanjem tekućina s mineralnim solima i karbohidratima.

Da bismo dobili jasniju sliku o važnosti vode, dovoljno je pogledati popis funkcija koje naše tijelo ne može obavljati bez vode:

  • reguliranje tjelesne temperature
  • stvaranje krvi i ostalih tjelesnih tekućina
  • izlučivanje štetnih tvari
  • transport hranjivih tvari i kisika do stanica
  • pravilan rad zglobova
  • reguliranje rada crijeva
  • pročišćavanje organizma uklanjanjem dijela otrova, što je posebno važno za bubrege i jetru
  • rastapanje vitamina, minerala i ostalih hranjivih tvari, kako bi ih organizam mogao apsorbirati
  • osiguravajući joj vlažnost, voda čuva kožu napetom, elastičnom i zdravom

jKoličina tekućine koja je potrebna svakome od nas ovisi o prehrani, klimi, fizičkoj aktivnosti. I ne smijemo zaboraviti da polovicu tih potreba zadovoljavamo krutim namirnicama. 

Radi sprječavanja dehidracije preporučuje se od 13. godine nadalje dnevno popiti 30-35 ml vode po kilogramu tjelesne težine, dakle oko 2-2,5 litre ili barem 8 čaša vode. S godinama se osjećaj žeđi smanjuje, no to ne znači da treba prestati piti vodu.

S druge strane, štetno je i unošenje prekomjerne količine vode s namjerom povećanja količine izlučene mokraće radi gubitka težine. Neki od simptoma dehidracije su glavobolja, slabost, nedostatak koncentracije i gubitak apetita.

 

K. R.

 Prati nas na Viber Public Chatu!