Kako promicati zdrave prehrambene navike?

dijete-obitelj-jede-hrana-zdravo-sreća

Naš odnos prema prehrani vlastite djece ili djece koja su nam povjerena na brigu može biti pod utjecajem naših dobrih ili loših iskustava u vezi s prehranom. Način kojim pristupamo prehrani djece, morao bi prevladati naša loša iskustva s prehranom, jer samo tako možemo biti otvoreni i spremni za promicanje zdravih prehrambenih navika naše djece.

Postoje mnoge mogućnosti kojima odgajatelji i ostali stručnjaci za rani razvoj mogu poduprijeti zdrave prehrambene navike djece. S druge pak strane roditelji, kao naši partneri, svojim aktivnim sudjelovanjem u tom procesu imaju mogućnost prenijeti pozitivna i korisna iskustva u svoju obitelj. I odrasli i djeca moraju zajedno podijeliti tu odgovornost.

Zdrava prehranaZa promicanje dobrih prehrambenih navika najvažnije je da djetetu ponudite zdrave obroke koji nutritivno i zdravstveno odgovaraju djetetu, te koji imaju izravan i pozivan utjecaj na cjelovit rast i razvoj djeteta. Vrtići imaju priliku iskoristiti međusobni utjecaj vršnjaka pa ta činjenica može poduprijeti zdrave prehrambene navike. Naime, vidi li dijete da i ostala djeca iz grupe jedu zdravu hranu, veća je vjerojatnost da će i samo htjeti probati. Dobrom organizacijom obroka sukladnoj dječjoj dobi, te uključivanjem djece u cijeli proces hranjenja, omogućujemo djetetu da se  osjeća sigurno, te mu pomažemo da razvija pozitivan stav prema svakom budućem iskustvu blagovanja. Čak i najmanja djeca uživaju u postavljanju stola (i mogu to izvesti vrlo dobro). Omogućite im to. Uvažavajte njegove želje za uređenjem stola pa i izbor glazbe prilikom blagovanja. Razgovarajte s djetetom - djecom u tijeku obroka. Tako možete dobiti korisne informacije o njima. Pratite proces hranjenja, uočavajući što djeca konzumiraju  i u kojim količinama. I ne zaboravite pohvaliti pravi izbor. One nešto starije,  podučite kako se odnosi prljavo suđe i posprema stol.   I još nešto važno. Mala djeca ne mogu dugo sjediti na jednom mjestu i zato njihovi obroci ne smiju trajati predugo (ne duže od nekih dvadesetak minuta).

Informacije o kojima treba razgovarati s roditeljima!

Ne treba se obeshrabriti ako dijete oklijeva probati novu hranu. Trebamo biti strpljivi. Češćim ponavljanjem veća je vjerojatnost da će dijete ipak prihvatiti novu namirnicu. Važno je da se s djecom razgovara o hrani koja mu se nudi i zašto je ona zdrava. Postoji i mogućnost pripreme zdrave namirnice na drugačiji način (umjesto namaza od slanutka staviti slanutak u varivo ili salatu) ili jednostavno zamijeniti namirnicu nekom drugom iz iste vrste.

Izbirljivo dijeteIzbirljivost može djelovati frustrirajuće.  No, ako dijete dobro napreduje, najvjerojatnije je da je sve u redu. Postoje li neka odstupanja u odnosu na zdravlje,  svakako treba potražiti mišljenje stručnjaka.

Ne prisiljavajte dijete na jelo. Ponudite mu obroke u pravilnim vremenskim razmacima i vodite brigu o količini ponuđenog obroka. Pohvalite ga kada pojede barem nešto iz ponuđenog obroka. Ne pregovarajte s djetetom na način: ''Ako ne pojedeš povrće, nema čokolade''. Hranu koja je zdrava nudite zato što je zdrava, bez pogodbi. Pozitivni utjecaji na prehrambene navike mogu biti narušeni i okruženjem u kojem dijete jede. Ne kvarite obiteljski ručak gledanjem televizije.

Poznato je da prehrana u prvim godinama života ima značajni utjecaj na sposobnost učenja, komuniciranja, analitičkog razmišljanja te uspješne socijalizacije. Stoga su vještine i saznanja koje dijete stekne u najranijoj dobi siguran put njegovom kvalitetnijem življenju u budućnosti.

Ordinacija.hr preporučuje:

Vučemilović - knjiga

 Prati nas na Viber Public Chatu!