Istina o namirnicama s negativnim kalorijama

celer, povrce

Prehrana s namirnicama negativnih kalorija podrazumijeva onu vrstu hrane za čiju probavu naše tijelo potroši više energije nego što same namirnice sadrže kalorija. Oko ovih namirnica se stvorio pravi mit, dižući hranu s "nula kalorija" ili "negativnim kalorijama" u nebesa.

Mršavljenje bi bilo izrazito lako ako bi cijeli dan mogli grickati ovakve namirnice i ne zamarati se vježbanjem za prave rezultate, no osim kada su u pitanju voda i dijetna pića, ne postoje namirnice s negativnim kalorijama, tvrdi predstavnica Dijetetička udruge Teksasa Kimberly Mummus.

Mit negativnih kalorija

Osim hrane koja je napravljena bez kalorija, poput zamjene za šećer, gotovo sve namirnice sadrže kalorije. Na sreću svih osoba koje se trude izgubiti suvišne kilograme, neke namirnice sadrže vrlo malo kalorija koje se odmah sagore žvakanjem i probavom. Ali sama zamisao konzumiranja određene hrane koje će nas dovesti u stanje negativnih kalorija jednostavno nije ravna istini, tvrdi Lummus.

"Neke namirnice zaista zahtijevaju više energije kako bi ih naše tijelo probavilo, ali probavljanje namirnica s tzv. negativnim kalorijama, kao što su celer ili krastavac, neće značajno utjecati na ukupnu potrošnju kalorija ili trud gubitka težine. Nutricionistički ne bi bilo pametno vjerovati kako možete prevariti svoje tijelo da ono oduzima kalorije", oštro je opovrgnula uvriježeni mit dijetetičarka Lummus.

Među namirnicama koje predvode popis negativnih kalorija su jabuke, šparoge, cikla, brokula, zelje, mrkva, cvjetača, krastavac, češnjak, grejp, limun, mango, zelena salata, luk, špinat, repa ili tikvica.

Dijeta negativnih kalorija zaista bi djelovala ako bi se natjerali i jeli strahovite puno navedenih namirnica svaki dan, te tako poništili unesene kalorije.

Iako se ističu kao čudotvorne namirnice zbog kojih se lako mršavi, prava je istina da su one vrlo zdrave za cijelo tijelo i donose mnoge dobrobiti. Odlične su za grickanje jer ublažavaju napadaje gladi koji su popratna ponuda mnogih dijeta.

Također, ovakvom prehranom ispunjavate dnevne potrebe organizma za voćem i povrćem, tj. svoje tijelo opskrbljujete antioksidansima koji se bore protiv bolesti i osnažuju organizam. Također unosite mnogo vlakna, a voće i povrće je bogati rudnik nutrijenata koje dobivate za malo kalorija.

Ako vam je cilj smršavjeti, započnite s dodavanjem povrća glavnim obrocima, grickajte voće za međuobrok, a kada radite sendvič, preskočite majonezu i tri vrste sira. Umjesto toga, nakrcajte ga svježim povrćem i tankom crtom maslinova ulja koje će pokrenuti metabolizam. Naviknite se na zamisao konzumacije voća umjesto slastica za desert.

Ovakvom prehranom nećete smanjiti unos kalorija, nego ćete unositi "pametnije" i zdravije kalorije. Glavna greška redukcijskih dijeta (one sa smanjenim unosom kalorija) je reakcija metabolizma na manje konzumirane hrane – ono misli kako se mora naviknuti na manje količine namirnica, te umjesto trošenja energije koje je unesena hranom i pićem, ono se grčevito trudi zadržati kalorije u tijelu. Rezultate ovog koraka često vidite na svojim bokovima i bedrima.

Jedino pravo piće za koje možemo reći da sadrži negativne kalorije je voda. Ne samo da je zdrava i neophodna za život, nego ako zamijenite zašećerene gazirane sokove običnom vodom, možete smanjiti unos nekoliko stotina kalorija svakodnevno. Tako je ona idealno piće za mršavljenje.

Samo dvije čaše vode prije obroka mogu doprinijeti ranijem osjećaju sitosti i spriječiti nas u prejedanju. Također, istraživanja su pokazala kako konzumacija dostatne količine vode pozitivno utječe na metabolizam.

Američki institut medicine je donio smjernice prema kojima muškarci stari između 19 i 50 godina trebaju unositi 3, 01 litri vode (12 čaša vode od 250ml), a žene 2, 71 litri (10 čaša vode od 250ml) vode dnevno.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!