Ljubičasta dijeta

antocijanin

Najnovija dijeta za kojom su poludjele poznate osobe je ljubičasta dijeta! Kao što se da naslutiti iz imena, ovaj režim prehrane zagovara konzumaciju samo ljubičastih namirnica – no u neograničenim količinama.

Ovom je dijetom i poznata pjevačica Mariah Carey uspjela istopiti 32 trudnička kilograma koja je nakupila zbog mirovanja (naravno, uz stručno vodstvo trenera Bernarda Coppole). Prema pisanju časopisa Star magazine, ti dana tjedno jela je samo ljubičastu hranu, poput šljiva, grožđa i patlidžana (Sve tajne najbolje pripreme patlidžana!).

Tajna uspjeha ljubičaste dijete leži u visokoj koncentraciji antocijanina, snažnog antioksidansa odgovornom za ljubičastu boju namirnica. On štiti stanice od oštećenja uzrokovanog slobodnim radikalima i na taj način nas štiti i od malignih bolesti. Jednako tako, usporava proces starenja i pomaže u zaštiti od krvožilnih bolesti.

Ovakvim režimom prehrane možete poboljšati svoje kardiovaskularno zdravlje, smanjiti rizik od razvijanja raka, istopiti suvišne kilograme i tijelo opskrbiti energijom – nešto za čime svi čeznemo ovih dana proljetnog umora.

Tako su šljive pravi rudnik vitamina C, vlakana koje vas dugo drže sitima i snizuju rizik od raka debelog crijeva, dok su ljubičasti krumpiri bogati kalijem i željezom. Borovnice su same po sebi superhrana – jedan su od najbogatijih izvora antioksidansa od svih namirnica i pomažu kod artritisa i očnih tegoba. Ukusne kiselo-slatke bobice mogu pomoći zaštititi srce i krvne žile tako što mogu sniziti razinu lošeg kolesterola i zaštititi nas od povišenog krvnog tlaka. Poboljšavaju pamćenje, koncentraciju, krcate su vlaknima, a zbog niskog glikemijskog indeksa preporučuju se čak i dijabetičarima. Niski glikemijski indeks osigurava polako otpuštanje šećera u krv i optimalnu razinu energije.

Na svoj jelovnik uključite ljubičaste mrkve bogate vitaminom A, koji je koristan za oči i kožu, ljubičastom cvjetačom. Također posegnite za ljubičastim zeljem, lukom, smokvama, crnim ribizlom i kupinama.

Iako se struka slaže kako je ljubičasta dijeta korisna kada je u pitanju opskrbljivanje organizma antioksidansima, kod ovakvog režima prehrane postoje određene granice kojih nismo svijesni na prvi pogled: "Nutricionistički, preporučuje se konzumacija šarenih boga svakoga dana, kroz raznoliko voće i povrće. Fokusiranje na samo ljubičastu hranu ne savjetuje se, jer je riječ o neuravnoteženoj dijeti. No, to ne znači da ne biste trebali uključiti ljubičaste namirnice u svoj jelovnik kad god možete – idealno bi bilo da to napravite svakoga dana, kako biste pomogli opskrbiti tijelo izvorom vrijednih nutrijenata", savjetovala je Bauskis, prehrambeni terapeut tvrtke Nutricentre.

I za kraj imajte na umu da niti jedna dijeta nije apsolutno dobra za vaše zdravlje. Stoga, prije nego se posvetite "novom" režimu prehrane, potražite savjet svog liječnika.

Ordinacija.hr

 Prati nas na Viber Public Chatu!