8 stvari koje biste trebali znati o bolovima u leđima

Reuma, bol, leđa, shutterstock

Bolovi u leđima su svakodnevica. Poslovi na kojima sjedite, nepravilno držanje i nedostatak fizičke aktivnosti mogu dovesti do neizdrživih bolova koji smetaju u obavljanju dnevnih obaveza.

Uzroci bolova u leđima su brojni, od svakodnevnoga sjedenja, manjka tjelovježbe i jutarnjega razgibavanja, krivih položaja dok spavamo i nepravilnoga držanja. Također, teški teret na ramenima isto tako uzrokuje bol. Tako nešto uobičajeno je kod ženskih torbi koje nosimo na jednom ramenu, a u njima se nalazi sve; šminka, sunčane naočale, novčanik, mobitel, kišobran, ponekad dodatne cipele ili odjeća. Stalni pritisak ili pogrešno držanje mogu dovesti do bolova koji sputavaju normalan život.

1. Bolovi u leđima su normalna i svakodnevna stvar

Čak 80% ljudi osjetiti će bolove u nekom dijelu leđa u svom životu. Iskustvo tih bolova jednako je onome kada ste postanete tužni ili umorni. No, sve je u redu do trenutka kada ti bolovi ne prestaju ili se ne liječe. Zato, kada osjetite snažan pritisak u vratu i leđima koji traje dulje vremena, trebali biste posjetiti liječnika.

2. Rendgen nije uvijek prijeko potreban

Svatko će se sigurnije osjećati napravi li rendgensku sliku leđa. No, što onda kada su nalazi dobri, a vaša bol ne prestaje? Stručnjaci u Irskoj ističu kako uvijek postoji mogućnost da bol nije izazvana uganućem ili ozljedom neke kosti, nego miogelozama, to jest mliječnim kiselinama u mišićima. Takva bol rješava se jednostavnim terapijskim vježbama te odlaskom na masažu.

3. Ležanje u krevetu ne pomaže

U prvih nekoliko dana nakon teže ozljede ili uganuća, nije preporučljivo odmah nastaviti raditi naporne fizičke aktivnosti. No, vrlo brzo biste trebali krenuti sa laganijim aktivnostima kako bi se tijelo, odnosno kralježnica i mišići ponovno naviknuli na kretanje te se razgibali. Ležanjem u krevetu ne pomažete jer se tijelo navikava na jedan položaj, a ujedno se nešto može i ukočiti, izazivajući pritom dodatnu bol.

4. Snažnija bol ne znači i ozbiljnije oštećenje

Dvije osobe s jednakom ozljedom ne moraju osjećati jednaku bol. Razina boli ovisi o brojnim čimbenicima; o situaciji u kojoj je ozljeda nastala, prošlim bolnim iskustvima, vašem raspoloženju, strahovima, razini stresa, fizičkim aktivnostima te životnom stilu.

5. Operacija nije uvijek prijeko potrebna

Mali postotak ljudi odlazi na operaciju zbog bolova u leđima. To je uobičajeno zbog ozbiljnih oštećenja i ozljeda. Većina ljudi suzbija i liječi tu bol spoznajom i pravodobnim liječenjem poput tjelesnih aktivnosti i pravilnije prehrane.

6. Ne postoji savršeno držanje

Naravno, važno je truditi se održavati pravilno držanje prilikom hodanja ili stajanja. No, kada ste na poslu gdje većinu dana sjedite, onda je zaista teško održavati kralježnicu ravnom. Stručnjaci napominju kako biste trebali što češće mijenjati položaj sjedenja kako tijelo ne bi postalo negibljivo.

7. Loše spavanje uzrokuje bolove

Kada osjećate bolove vrlo je teško dobro se naspavati. No, loš san i nesanica mogu izazvati stres, glavobolje, loše raspoloženje i anksioznost, a svime time bol postaje snažnija. Probajte promijeniti navike odlaska u krevet i buđenja.

8. Tjelovježba je zdrava i sigurna

Brojni ljudi s bolovima u leđima boje se vježbati i smatraju kako će im to stvoriti dodatne probleme. No, naravno da nije tako. Redovna tjelovježba čini vas zdravijima i u boljoj formi te smanjuje bolove i neugodu. Opušta napetost mišića, održava snagu imunološkoga sustava te izbacuje negativne osjećaje stresa i anksioznosti.

Brinite za svoje tijelo jer imamo samo jedno!

5 destinacija koje trebate posjetiti u društvu prijateljice

Foto: Shutterstock

M.S.

 Prati nas na Viber Public Chatu!